توسعه مترو؛ محور بودجه 94 شهرداری پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهم‌ترین محور بودجه سال 94 شهرداری تهران است.
کد خبر: ۷۴۸۹۰۱

رحمت‌الله حافظی در گفت‌و‌گو با مهر افزود: شورای شهر موافق طرح توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و اتوبوسرانی است، همان‌طور که در اولین روزهای شروع به کار شورای چهارم وقتی بحث متمم بودجه مطرح شد، منابع خوبی برای توسعه مترو تزریق شد.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که دولت باید سهم مشارکت خود را در توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد، اظهار کرد: انتظار داریم دولت به این بخش کمک کند؛ زیرا بخشی از هزینه‌های توسعه مترو و اتوبوسرانی به عهده دولت است، بنابراین دولت باید سهم خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: البته حدود دو ماه قبل برای توسعه مترو پرداخت‌هایی انجام شد، اما با توجه به این‌که به پایان سال نزدیک می‌شویم انتظار داریم 100 درصد تخصیص‌ها انجام شود. این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که انتظار می‌رود شبکه مترو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ساخت شبکه مترو در شهرداری تهران 50 کیلومتر در سال است، اما به واسطه محدودیت منابع حدود 30 کیلومتر در سال پیش می‌رود، اما اگر مطالبات شهرداری محقق شود، این ظرفیت قابل دسترسی است.

وی درخصوص بدهی دولت گذشته در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی نیز عنوان کرد: مطالبات پرداخت نشده مترو در دولت‌های نهم و دهم به مبلغ 7000 میلیارد تومان است که با تخصیص آن می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیک و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها