مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: در مقابل اسلام جعلی تکفیری‌ها، حضور میلیون ها مسلمان در عراق نشان‌دهنده اسلام واقعی است.
کد خبر: ۷۴۸۶۲۳
مهم‌ترین پیام اربعین امسال،‌جعلی بودن تکفیری‌ها است

بیژن مقدم در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مراسم اربعین علاوه بر مبنای دینی که دارد به یک میدان نمایشی برای مجموعه ای از افراد علاقمند به امام حسین (ع) و در حقیقت به مانور بزرگ فرهنگ شیعه و عاشورا تبدیل شده است.

وی گفت: شاید اغراق نباشد که عده ای می‌گویند این بزرگترین تجمع انسانی دریک مسیر و در یک مکان است و همه یک جا را زیارت می‌کنند و درمدت کوتاهی باز می گردند.

مقدم با اشاره به نقش عراق و ناامنی های موجود در منطقه تصریح کرد: در مورد شرایط ناامن منطقه مهمترین بخش خود کشورعراق است که دچار تندروی ها و ناامنی هایی شده است. اما آن محدوده ای که مربوط به نقاط زیارتی این کشور است مثل نجف و کربلا محدوده امنی بر ای مردم زائر تبدیل شده است که این امنیت بحث عمیقی را ایجاد می‌کند، در واقع یک نوع مانور برای نشان دادن امنیت منطقه زیارتی و شجاعت کسانی است که برای امام حسین (ع) می روند.

این فعال سیاسی همچنین گفت: با این تجمع و راهپیمایی فرهنگ عاشورایی و اسلامی به جهانیان اثبات می‌شود. در فیلم ها و عکس ها مهمانوازی ، احترام ، پرستاری ، برادری و برابری ها نشان داده می‌شوند و خود دنیا قضاوت می‌کند که آیا این حرکات اسلام واقعی است ویا حرکاتی که گروه های تندرو و جانیانی مثل داعش انجام میدهند.

مهمترین پیام این تجمع ، نشان دهنده جعلی بودن گروه های تکفیری است.

وی در ادامه افزود:‌ایران برخلاف کشورهایی که در ائتلاف پاریس به رهبری آمریکا قرار شد حرکاتی علیه داعش انجام دهند بدون آنکه حرفی بزند خودش به کمک منطقه رفت. اولین بارسران اقلیم کردستان عراق با ابراز تشکر از ایران دنیا را متوجه آن ساختند که فرماندهان ایرانی با مشاوره های نظامی، کمک‌های امدادی و انسانی به کشورهای همسایه کمک می‌کنند. ایران نقش فعالی در منطقه ایفا می‌کند و ائتلاف ضد داعش می خواهد از قبل ایران نفعی ببرد به همین علت اصرار داشت ایران در ائتلافشان حضور داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها