حسین محب‌اهری کلی فیلم و سریال بازی کرده؛ اما جالب است که بیشتر مردم او را با آیتم کوتاه تلویزیونی «مبصر چهار ساله کلاس» می‌شناسند. این برنامه تیتراژ ساده‌ای داشت و در آن یک مبصر و یک معلم در کلاس درس با هم جر و بحث می‌کردند. مبصر کلاس که خیلی کندذهن بود جواب ساده‌ترین سوالات را هم نمی‌توانست بدهد.
کد خبر: ۷۴۸۴۶۰

محب‌اهری که نقش معلم را بازی می‌کرد به مبصر می‌گفت: «خوب گوش کن؛ بعد جواب بده؛ به من بگو ببینم هر آدمی تو دستاش چند تا دونه انگشت داره؟» مبصر چهار ساله کلاس هم جواب می‌داد: «آقا اجازه هولم نکن، دست و پاهامو گم نکن، آقا اجازه جواب می‌دم زود، تند، سریع جواب می‌دم. ده و نه و هشت و هفت و شیش؛ با پنج تا می‌شه یازده تا»! آقا معلم پس از شنیدن این جواب، با تعجب رو به دوربین نگاه می‌کرد و می‌گفت: «چطور ممکنه بچه‌ها»؟

محب‌اهری در دهه 60 و 70 یکی از پرکارترین بازیگران مرد سینما و تلویزیون بود. او در برنامه‌های تلویزیونی «محله برو بیا»، «محله بهداشت» و «صدسال به این سال‌ها» به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت. خیلی از این برنامه‌ها اپیزودی بودند و قطعات کوتاه نمایشی داشتند و محب‌اهری ایفاگر یکی از نقش‌های کوتاه بود. او در سینما هم همیشه به عنوان بازیگر نقش‌های فرعی ظاهر شد و هیچ‌وقت نتوانست ایفای نقش‌های اصلی را به‌عهده بگیرد.

محب‌اهری گزینه مناسبی برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های اکشن و بزن‌بزن دهه 60 نبود و بیشتر کارگردان‌ها برای نقش‌های کمدی سراغش می‌رفتند. دو فیلم با یک بلیت، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، همسر و آقای شانس از فیلم‌هایی هستند که با بازی حسین محب‌اهری در دهه 60 و 70 روانه پرده‌ها شدند. بیماری سرطان روند پرکاری این بازیگر را متوقف کرد، اما نتوانست محب‌اهری را منزوی کند.

جایزه مقاوم‌‌‌ترین آدم مشهور در برابر بیماری سرطان را باید به حسین محب‌‌‌اهری اهدا کنیم. او از سال 1379 دچار این بیماری شد؛ اما روحیه‌‌‌اش این‌قدر خوب بود که به مدت چند سال رد پای سرطان در بدنش ناپدید شد. در طول این 14 سال او در سریال‌‌‌های زیادی همچون پایتخت‌2، راه شب و خوب بد زشت هم بازی کرده است. او این روزها علاوه بر دست و پنجه نرم‌کردن با بیماری سرطان با مشکل شکستگی مهره‌های کمر هم مواجه شده است. معلم دوست‌داشتنی «مبصر چهار ساله کلاس» آن‌قدر امید و انگیزه دارد که می‌خواهد فیلم کمدی «مش ماشااله مردی برای تمام فصول» را هم برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها