پرسپولیس و فولاد، حساس‌ترین بازی امروز را بدون حضور تماشاگر برگزار می‌کنند

به دنبال پیروزی، قبل از‌ تعطیلات زمستانی

آخرین تصویر لیگ، بعد از یک تعطیلی پنجاه روزه تصویری است که امروز در ذهن فوتبالدوستان ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۸۲۶۱

این‌که سپاهان با صدرنشینی به تعطیلات می‌رود یا نفت تهران دوباره صدر جدول را پس خواهد گرفت، پرسشی است که پاسخش امروز مشخص می‌شود. برای تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی هم که همیشه مستعد ورود به حاشیه هستند، هدف اصلی رفتن به تعطیلات زمستانی با پیروزی است. در مورد این سه تیم هم امروز مشخص می‌شود که آیا به هدفشان خواهند رسید یا خیر.

در حساس‌ترین بازی هفته هفدهم نایب قهرمان و قهرمان لیگ گذشته به مصاف هم می‌روند. افسوس بزرگ درباره جدال پرسپولیس و فولاد این است که با رای کمیته انضباطی باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف هم بروند.

پرسپولیس که بعد از پیروزی در شهرآورد، هم در لیگ باخت و هم از راهیابی به دیدار نهایی جام حذفی بازماند، برای این‌که دوباره به بحران سلام نکند باید فولاد را شکست بدهد. اما انگار اوضاع پرسپولیس در آستانه این بازی حساس زیاد خوب نیست. حمید درخشان در نشست خبری دیروز قبل از هر چیز به سریال ادامه دار مصدومان و محرومان تیمش اشاره کرد و گفت: با این‌که خودم از گفتن این جملات خسته شده‌ام اما بازهم باید بگویم تا همه هواداران همه چیز را بدانند. با این که محرومان و مصدومان زیادی داریم روز سه‌شنبه مهرداد کفشگری هم به جمع مصدومان ما اضافه شد. ما در چنین شرایطی باید به مصاف تیم جوان و خوب فولاد برویم. در چنین شرایطی فقط باید امیدوار باشیم بدشانسی دست از سر ما بردارد تا در نیم‌فصل دوم بتوانیم با تفکر جدید تیم بهتری را بسازیم.

درخشان با بیان این‌که بازی بدون حضور تماشاگر، از دیگر بدشانسی‌های تیم او در مقابل فولاد است گفت: به دلیل مصدومیت سوشا و نیلسون کوریا در مقابل فولاد باید از دروازه بان امیدهایمان استفاده کنیم. در عین حال محمدرضا خانزاده، امید عالیشاه و اومانیا هم محروم هستند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه زمانی مشکل مدیر عاملتان حل خواهد شد، گفت: همه دوستان تلاش می‌کنند تا این مشکل را حل کنند. من هم از مقامات قضایی خواهش می‌کنم تا به این موضوع نگاهی ملی داشته باشند. زیرا باشگاه پرسپولیس با مشکلات زیادی روبه‌رو است و ما نمی‌توانیم بدون حضور مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات بازیکن بگیریم.

درخشان درباره پیوستن محسن مسلمان به باشگاه استقلال هم گفت: نمی‌دانم این انتقال انجام شده است یا خیر؟ اما ما برای جذب او اقدام ‌کرده‌ایم. خیلی برایم عجیب است که باشگاه ذوب‌آهن در نامه‌ای که به ما داد برای محسن مسلمان درخواست دو میلیارد تومان پول کرد. در حال حاضر هم مدیرعاملمان نیست که بخواهد با این موضوع موافقت کند.

آسمان پرسپولیسی‌ها در حالی ابری است که تیم اسکوچیچ با وجود همه مشکلات ناشی از پرونده کارت معافیت‌ها همچنان مدعی قهرمانی است و پس از بردن تراکتورسازی، حالا با روحیه‌ای بالا به تهران آمده است. دراگان اسکوچیچ هم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: هفته‌ها و ماه‌های گذشته مشکلات زیادی برای انتخاب 11 نفر اصلی داشتیم اما همیشه بهترین نفرات را انتخاب کرده‌ایم. در مقابل مطمئنا همین کار را خواهیم کرد. ما برای این تیم احترام زیادی قائل هستیم ولی با دست بسته به تهران نیامده‌ایم و به دنبال آن هستیم با پیروزی به اهواز برگردیم.

وی درباره حضور نداشتن تماشاگران هم گفت: تاسف می‌خورم که مردم از دیدن یک بازی مهیج محروم هستند، چرا که حضور تماشاگران چه طرفدار شما و چه طرفدار رقیب شما به بازی هیجان ویژه‌ای می‌دهد.

با توجه به این‌که دو تیم سایپا و صبا در دیدارهای روز گذشته خود با تساوی متوقف شدند، پرسپولیس می‌تواند با پیروزی بر فولاد با 25 امتیاز به رده ششم جدول صعود کند. برای فولاد هم که بازی رفت را با دو گل از پرسپولیس برده، تکرار این پیروزی به معنای باقی ماندن در جمع چهار تیم بالای جدول است.

جدال آبی‌ها در اهواز

رقابت دو تیم آبی‌پوش لیگ برتر که یکی برای فرار از پایین جدول و دیگری برای نزدیک شدن به صدر جدول میدان می‌آیند، از دیگر بازی‌های جذاب امروز است. دیدار صنعتی خوزستان و استقلال زمانی شروع می‌شود که چهار بازی دیگر به اتمام رسیده است. یعنی برای هر دو تیم مشخص است که با پیروزی در این بازی در چه جایگاهی قرار خواهند گرفت. در این شرایط اگر استقلالی‌ها بتوانند در این مسابقه پیروز شوند، خاطره نتایج نه چندان خوب نتایج این هفته‌های اخیر که با باخت در شهرآورد و حذف شدن از جام حذفی همراه شد تا حدودی از ذهن هواداران آبی‌پوش پاک خواهد شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی برابر راه‌آهن به دنبال موفقیت در این دیدار هستند تا با روحیه و انگیزه مناسب به تعطیلات لیگ بروند.

با دیدارهایی که امروز در چارچوب هفته هفدهم برگزار می‌شود، پرونده رقابت‌های لیگ برتر تا پایان جام ملت‌های آسیا بسته خواهد شد تا از فردا همه نگاه‌ها به تیم ملی باشد.

برنامه بازی‌های امروز

تراکتورسازی ـ ذوب‌آهن، ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام تبریز (داور: اشکان خورشیدی)

راه‌آهن ـ نفت، ساعت 15 در ورزشگاه تختی تهران (داور: امید سعیدفر)

پرسپولیس ـ فولاد، ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران (داور: مهدی سیدعلی)

پدیده ـ نفت مسجد سلیمان، ساعت 15 در ورزشگاه ثامن مشهد (داور: غلامرضا جباری)

صنعتی خوزستان-استقلال، ساعت 17 و 40 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: تورج حق‌وردی)

هت‌تریک خلعتبری، صدرنشینی سپاهان

گل ثانیه 15 محمدرضا خلعتبری برای شروع توفانی سپاهان در مقابل گسترش فولاد کافی بود.

طلایی‌پوشان در روزی که خلعتبری با زدن سه گل، هت‌تریک کرد و با نتیجه 4 بر یک از سد مهمان تبریزی خود گذشتند و با 33 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به نفت، به صدر جدول لیگ برتر صعود کردند.

در دیگر بازی دیروز تیم ملوان در آخرین دقیقه گل تساوی را وارد دروازه صبا کرد تا با یک امتیاز از قم برگردد. این بازی اولین حضور فیروز کریمی در ملوان و مهدی تارتار در صبای قم بود، اما در نهایت جدال داماد (تارتار) و پدر زن (کریمی) برنده نداشت.

دیگر تساوی یک بریک در بازی سایپا و پیکان رقم خورد. نتایج کامل دیدارهای روز چهارشنبه به شرح زیر است:

سپاهان 4 ـ گسترش فولاد یک/ گل‌: محمدرضا خلعتبری (1، 12 و 73- پنالتی) و محمدحسین مرادمند (48) برای سپاهان و محسن بیاتی‌نیا (74) برای گسترش فولاد

صبا یک ـ ملوان یک / گل‌: جلال‌الدین علی‌محمدی(57) برای صبا و محسن یوسفی(90) برای ملوان

سایپا یک ـ پیکان یک / گل: امیرحسین فشنگچی (16) برای پیکان و کاوه رضایی(57) برای سایپا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها