مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و سفیر کمپین کودکان امید، از مردم و هنرمندان خواست که برای ضبط کتاب‌های صوتی و تکمیل بانک کتابخانه‌های گویای ویژه نابینایان، او را همراهی کنند.
کد خبر: ۷۴۸۰۳۱
درخواست «مهتاب کرامتی» از مردم برای کمک به نابینایان

مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و سفیر کمپین کودکان امید، از مردم و هنرمندان دعوت کرد تا برای ضبط کتاب‌های صوتی و تکمیل بانک کتابخانه‌های گویای ویژه نابینایان، او را همراهی کنند.

http://www.bornanews.ir/Image/News/2014/12/244928_635538086625375880_l.jpg

مهتاب کرامتی، با اشاره به این‌که مردم ما همیشه در حرکت‌های خیرخواهانه پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: من از همه مردم، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند دعوت می‌کنم تا در ضبط کتاب‌های‌ صوتی برای کودکان نابینا، ما را یاری کنند. کتاب‌های صوتی، دنیای بچه‌های نابینا را می‌سازند. چرا که بچه‌ها با داستان خواندن، خیال کردن را یاد می‌گیرند. اما بچه‌های نابینا در خیال‌شان زندگی می‌کنند و این کتاب‌ها به آنها کمک می‌کند تا دنیای زیباتری را در ذهن‌شان مجسم کنند.

این هنرپیشه سینما با بیان این‌که برخی چهره‌ها به شدت بین مردم و خصوصا کودکان محبوب هستند، از اعلام آمادگی هنرمندانی چون بهرام رادان، سحر دولتشاهی و محمد بحرانی برای شرکت در این حرکت و ضبط کتاب صوتی توسط آنان خبر داد.

کرامتی با اشاره به سفر به شهرهای اهواز، کرمانشاه و بیرجند برای افتتاح کتابخانه‌های گویا، گفت: در این سفرها با افراد نابینای زیادی ملاقات کردم که استعدادهایشان را، کمتر دیده و شنیده بودم. من از همه همکارانم و مردم عزیز کشورم دعوت می‌کنم تا ما را در این حرکت، برای فراهم کردن کتاب، که نیاز اصلی هر کودکی از جمله کودکان نابینا و کم‌بینا، برای آموزش و یادگیری است، همراهی کنند.

http://uc.niksalehi.com/up2/images/qg2cw2kz5jk8i91v97jr.jpg

سفیر کمپین کودکان امید از ضبط 550 کتاب توسط مردم تاکنون خبر داد و گفت: ضبط این تعداد کتاب از آغاز فعالیت کمپین کودکان امید، اتفاق بسیار خوبی است اما برای پوشش دادن سنین و سلیقه‌های مختلف، هنوز نیاز به کتاب‌های بیشتری داریم.

وی با اشاره به این‌که تاکنون دو هزار و 227 نفر تست صدا داده و برای ضبط کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: تعداد 400 عنوان کتاب برای ضبط در نظر گرفته شده که از هر عنوان 50 نسخه تکثیر می‌شود و در مجموع تعداد کتاب‌ها را به 20 هزار عدد می‌رساند.

کرامتی همچنین در مورد کیفیت کار انجام گرفته، گفت: نحوه فراهم‌سازی کتاب‌های صوتی در نوع خود بی‌نظیر است. چرا که ابتدا صدای افراد تست شده، این صداها توسط یک گروه کارشناس بررسی و تأیید می‌شوند و در نهایت مردم این کتاب‌ها را در استودیو و با بالاترین کیفیت می‌خوانند تا ضبط شوند.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان به مشارکت در ضبط کتاب‌های صوتی، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.zabtkonid.ir صدای خود را به صورت آزمایشی ضبط کنند. در صورت تأیید تست صدا، زمان مراجعه به استودیو برای ضبط نهایی به اطلاع آنها خواهد رسید.

کتابخانه های گویا شامل کتاب‌های صوتی و بریل است، تاکنون در 11 شهر ایران احداث شده و در یک شهر دیگر نیز در حال را‌ه‌اندازی‌ است. کتاب‌های صوتی این کتابخانه‌ها، با مشارکت مردم و با صدای خود آنها تهیه شده است. بهر‌ه‌برداری از این کتابخانه‌ها و محتوای موجود در آنها، با نظارت و هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه نابینایان، از جمله انجمن نابینایان ایران، انجمن خزانه و موسسه عصای سفید انجام می‌شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها