چاقی و لاغری اجباری رضا کیانیان و حامد بهداد و ...

بازیگران ایرانی که مجبور به اضافه یا کاهش وزن شدند/ تصاویر

متخصص تغذیه تاکید کرد مصرف کدو به تنهایی به فقر غذایی بدن می‌انجامد اما اگر در کنار غذا مصرف شود، می‌تواند یک تعدیل‌کننده دریافت انرژی باشد و به کاهش وزن کمک کند.
کد خبر: ۷۴۷۶۰۹
کدو لاغرتان می کند

سید ضیاء‌الدین مظهری، به تشریح نقش مصرف کدو در لاغر شدن افراد پرداخت. وی گفت: مسئله رژیم گرفتن‌های خودسرانه مشابه آن است که بگوییم هر گردی گردو است و باید توجه داشته باشیم که هر کاهش وزن و سایزی از بعد علمی به عنوان لاغری تلقی نخواهد شد.

این متخصص تغذیه با رد رژیم‌های خودسرانه گفت: لاغری که بتواند به سلامتی کمک کند و از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کند اقدامی است که ضمن رساندن تمامی منابع حیاتی به بدن انسان بتواند انرژی‌های مازاد و نیاز آن را به مصرف برساند.

وی با اشاره به این موضوع که در هر کیلو چربی 7 هزار کیلو کالری انرژی وجود دارد، گفت: این انرژی جاودانه است و از بین نمی‌رود مگر اینکه فرم آن را تغییر داده و به صورت نور، حرکت و یا حرارت دربیاوریم.

مظهری ادامه داد: اگر بتوانیم کاری کنیم که یک بیلان منفی در کسب انرژی و مصرف آن در بدن انسان رخ دهد و تمام 50 ریزمغذی و حداقل پروتئینی که در بدن ساخته نمی‌شود را به بدن برسانیم می‌توان به کاهش وزن و لاغری علمی امیدوار بود.

این متخصص تغذیه کدو مسمایی یا کدو سبز را یک سبزی بسیار ارزشمند و تأثیرگذار در کاهش وزن دانست و گفت: توجه داشته باشید که این سبزی به تنهایی عامل لاغرکننده نیست.

وی ادامه داد: با توجه به پتاسیم فراوان و فیبرهای محلول و نامحلولی که کدو دارد کبد را سرحال می‌کند و به سم‌زدایی در بدن می‌پردازد.

مظهری خاطر نشان کرد: افرادی که می‌خواهند در عین سیری دچار گرسنگی سلولی نشوند باید روزانه واحدهایی از غلات، لبنیات، پروتئین‌ها و سبزیجات را مصرف کنند.

وی یادآور شد: به همین علت است که نباید به کدو به عنوان یک غذا برای لاغری نگاه کرد چرا که در طولانی‌مدت بدن دچار فقر غذایی می‌شود اما اگر بتوانیم کدو را در کنار غذای خود مصرف کنیم می‌تواند یک عامل مهم در کاهش وزن محسوب شود.

این متخصص تغذیه تأکید کرد: مصرف کدو در کنار غذاهای دیگر می‌تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل‌کننده برای دریافت انرژی محسوب می‌شود.

وی این تفکر را که انسان تنها کدو بخورد تا لاغر شود را تصور درستی ندانست و گفت: مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می‌تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی‌سوز نیست. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها