کری: نگرانی درباره ایران بی‌اساس بوده است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تمدید توافق هسته‌ای موقت با ایران اظهار کرد: ثابت شده است نگرانی‌هایی که تاکنون در مورد فریبکاری تهران داشتیم، بی‌اساس بوده است.
کد خبر: ۷۴۷۴۳۸

به گزارش ایرنا و به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری که در یک کنفرانس سیاستگذاری در مورد خاورمیانه در اندیشکده بروکینگز در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، افزود: ایده‌های جدیدی در مورد نیل به یک توافق پایدارتر ارائه شده و هدف تعیین شده آخر مارس برای دستیابی به چارچوب یک توافق نهایی بی‌آن‌که به مذاکرات بیشتری نیاز باشد، دست یافتنی است.وی گفت: ما قصد نداریم تا ابد مذاکره کنیم. بدون پیشرفت محسوس، چه کسی می‌داند که این مذاکرات تا کی می‌تواند ادامه یابد.کری مصرانه خواستار صبر و شکیبایی در قبال این مذاکرات شد و قول داد که فرآیند کنونی، «بدون پیشرفت محسوس» ادامه نخواهد یافت.

وزیر خارجه امریکا همچنین درباره مبارزه با داعش به همکاری کشورهای میانه‌رو عرب و دیگران اشاره کرده و این همکاری را علامت بالقوه امیدبخشی برای شکست دادن این گروه و بهبود چشم‌انداز صلح بین اعراب و اسرائیل دانست، ولی وی همچنین خاطرنشان کرد که موانع زیادی در مسیر دستیابی به چنین اهدافی وجود دارد.

کری در اظهاراتی که به دنبال سخنرانی نتانیاهو ایراد شد، پذیرفت که اختلافاتی بین اسرائیل و آمریکا در مورد نحوه رویکرد به ایران وجود دارد، ولی تاکید کرد که دو طرف اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند. وزیر خارجه آمریکا گفت: برخی از کشورهای عربی آماده‌اند برای مقابله با جنبش حماس با اسرائیل متحد شوند.به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جان کری تاکید کرد: خشونت کنونی در خاورمیانه، فرصتی برای تشکیل ائتلاف جدید منطقه‌ای با حضور اسرائیل و کشورهای عربی است. کری افزود: بعضی از کشورهای عربی برای صلح با اسرائیل اعلام آمادگی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها