رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خسارت 60 میلیارد تومانی شیوع بیماری «وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۳۵۴

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با مهر افزود: در مجموع 6000 تن از ماهیان مزارع پرورش ماهی استان لرستان به دلیل شیوع این بیماری از بین رفتند.وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پرداخت خسارات به صاحبان مزارع ماهی استان لرستان تصریح کرد: خسارات وارد شده به مزارع ماهی بر اساس قانون مدیریت بحران و در قالب بیمه کشاورزی به افراد خسارت دیده پرداخت می‌شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این‌که سالانه ۲۲ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود، گفت: استان لرستان در زمینه تولید آبزیان در بین استان‌های غیر ساحلی کشور دارای رتبه نخست است.

غضنفری با اشاره به تعداد مزارع ماهی فعال در استان لرستان عنوان کرد: اکنون۴۷۰ مزرعه ماهی در سطح استان لرستان فعالیت دارد که سالانه به طور متوسط بیش از ۱۴۶ هزار تن بچه ماهی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولید ماهیان سردآبی در استان لرستان تصریح کرد: به طور حتم در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان تولید استان را به بیش از ۵۰ هزار تن نیز افزایش داد.مدیرکل دامپزشکی استان لرستان نیز در رابطه با شیوع بیماری «وی اچ اس» در مزارع ماهی لرستان گفت: از سال گذشته بیماری در ماهی‌های قزل‌آلای استان و کشور رخ داد که تلفاتی را نیز درپی داشت.

توکلی افزود: برای کنترل این بیماری ویروسی واگیردار رعایت مسائل بهداشتی حائز اهمیت است که به صورت دستوالعمل به آبزی پروران سطح استان ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های کنترل این بیماری خشک کردن استخرهاست، ادامه داد: با توجه به این‌که خسارات این بیماری بالا بوده، دامپزشکی در نظر دارد بخشی از این خسارات را به مزارع ماهی خسارت دیده پرداخت کند.مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از توزیع رایگان مواد ضدعفونی‌کننده بین مزارع ماهی سطح استان خبر داد.توکلی تاکید کرد که استفاده از این ماهیان که به بیماری مبتلا شده‌اند برای انسان خطری ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها