از کار تازه کیدمن به عنوان یک کمدی سیاه یاد می‌شود

«دروغ‌های‌کوچک» نیکول کیدمن درتلویزیون

نیکول کیدمن، بازیگر اسکار گرفته سینما، یک بار دیگر به تلویزیون برمی‌گردد و این بار در یک مجموعه تلویزیونی، نقش اصلی را بازی می‌کند. این مجموعه با نام «دروغ‌های کوچک بزرگ» در دستور کار تولید قرار گرفته و به گفته تهیه‌کنندگانش یک مجموعه طولانی نخواهد بود. به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود کار تازه تلویزیونی کیدمن در پنج یا شش اپیزود تهیه شود نکته جالب این که ریس ویترزپون، دیگر بازیگر سرشناس عالم سینما هم در این مجموعه بازی دارد و در نقش مقابل کیدمن ظاهر خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۶۵۶۹
«دروغ‌های‌کوچک» نیکول کیدمن درتلویزیون
کیدمن و ویترزپون در عین حال از تهیه‌کنندگان «دروغ‌های کوچک بزرگ» هم هستند. آنها مجموعه را با همکاری شرکت برونا پرداکشنز تهیه خواهند کرد. این شرکت فیلمسازی یکی از شرکت‌های فعال خصوصی در امر تولید مجموعه‌های تلویزیونی است.

هنوز معلوم نیست این مجموعه کمدی درام برای پخش در اختیار کدام یک از شبکه‌های معروف و معتبر تلویزیونی قرار خواهد گرفت.

از دروغ‌های کوچک بزرگ به عنوان یک کمدی سیاه اسم برده می‌شود که حال و هوایی اجتماعی و تلخ دارد و قصه‌اش را با لحنی پررمز و راز تعریف می‌کند.

/Media/Image/1392/05/21/635118633726210201.jpg

فیلمنامه اقتباسی مجموعه براساس قصه نوولی به همین نام نوشته می‌شودکه لیان موریاتی نویسنده‌اش است. اما این نویسنده مولف استرالیایی در امر نگارش فیلمنامه همکاری نخواهد داشت. گفته می‌شود دوستان کیدمن در استرالیا متن کتاب را برای وی فرستاده‌اند و این بازیگر استرالیایی‌تبار پس از مطالعه کتاب علاقه‌مند به تولید سینمایی یا تلویزیونی آن شده است.

منابع نزدیک به پروژه می‌گویند امتیاز برگردان تصویری داستان‌نوول موریاتی اوایل سال‌جاری میلادی خریداری شد. اما بحث‌های مربوط به نوع تولید آن چند ماه وقت گرفت. طی این مدت، تهیه‌کنندگان دروغ‌های کوچک بزرگ مشغول بررسی این مساله بودند که آن را به صورت یک فیلم سینمایی تولید کنند یا مجموعه‌ای تلویزیونی. کیدمن و شرکت برونا پروداکشنز بر این باور بودند که نسخه تصویری این داستان باید تمام بخش‌های آن را دربر گیرد و چیزی از آن حذف نشود، انجام این کار به معنی آن بود که نمی‌توان آن را در قالب یک فیلم سینمایی دو ساعته تولید کرد. در عین حال، داستان لیان موریاتی ظرفیت تبدیل شدن به مجموعه‌ای 12 یا 13 قسمتی را هم نداشت. نتیجه این شد که تهیه‌کنندگان و کیدمن به تولید مجموعه‌ای کوتاه‌تر (و در پنج یا شش اپیزود) رضایت بدهند. در این حالت، هم تمام بخش‌های نوول در مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم نیازی به اضافه کردن مسائل و چیزهای غیرضروری (برای این که مجموعه حتما در 13 قسمت تولید و پخش شود) نخواهد بود.

دیوید ای کلی، فیلمنامه نویس و چهره مطرح تلویزیونی این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه اقتباسی مجموعه است.

او وظیفه کارگردانی اپیزود اول آن را (که به صورت یک فیلم سینمایی ـ تلویزیونی 90 دقیقه‌ای ساخته می‌شود) هم به‌عهده دارد.

احتمال زیادی وجود دارد که این هنرمند تمام قسمت‌های مجموعه را کارگردانی کند. کلید فیلمبرداری دروغ‌های کوچک بزرگ اوایل 2015 زده می‌شود تا برای اواخر فصل تابستان یا اوایل فصل پاییز روی آنتن برود. یک بازیگر زن دیگر هم بزودی انتخاب می‌شود تا در کنار کیدمن و ویترزپون به ایفای نقش بپردازد. آنها نقش سه مادر فعال در مهدکودک را در مجموعه بازی خواهند کرد. این سه نفر، مادر سه بچه مهدکودکی هستند که در جریان یک برنامه نمایشی محلی درگیر ماجرای یک قتل و رمز و راز مربوط به آن می‌شوند.

هزینه تولید این کمدی سیاه حدود هشت میلیون دلار برآورد شده و این در حالی است که کیدمن و ویترزپون برای بازی در آن دستمزدی دریافت نخواهند کرد.

به گفته کیدمن، نوول خانم موریارتی بسیار جذاب و پرتنش است. وقتی کتاب او را در دست گرفتم، دیگر نتوانستم آن را به زمین بگذارم و ظرف چند روز تمام آن را خواندم. به دنبال آن نبودم که نقشی را در آن برای خودم پیدا کنم، اما پس از مطالعه نوول احساس کردم باید آن را به یک اثر هنری تصویری تبدیل کرد.

امیدوارم مجموعه تلویزیونی آن بتواند حال و هوای کلی قصه نوول را به شکلی درست روی صفحه تلویزیون منتقل کند.»

این بازیگر در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «نابغه» است. این درام اجتماعی درباره مکس پرکینز، نویسنده و چهره ادبی در دورانی است که به عنوان ادیتور کتاب کار می‌کرد. در آن ایام، وی کار تصحیح کتاب‌هایی از ارنست همینگوی، اف اسکات فیتز جرالد و تامس ولف را به‌عهده داشت.

کالین فیرث بازیگر اسکار گرفته سینما، نقش این چهره تاریخی را بازی می‌کند و کیدمن هم در نقش ایلین برنستاین ظاهر می‌شود. دومینیک وست، جودلا و گای پیرس هم همینگوی، ولف و فیتز جرالد قصه فیلم هستند. این فیلم برای نمایش در فصل اکران فیلم‌های اسکاری در اواخر پاییز سال آینده آماده می‌شود و امید زیادی به موفقیت‌های اسکاری آن در رشته بهترین بازیگران زن و مرد می‌رود. کیدمن بلافاصله پس از پایان کار روی این درام شرح‌ حال گونه سینمایی، سر صحنه فیلمبرداری دروغ‌های کوچک بزرگ خواهد رفت. این بازیگر چهل و هفت ساله در سال 2002 برای درام شرح حال گونه «ساعت‌ها» اسکار بهترین بازیگر زن سال را گرفت.

وی در فیلم در نقش ویرجینیا ولف، نویسنده کلاسیک دنیای ادبیات بازی کرد و برای بازی در آن، تحت یک گریم سخت قرار گرفت. کیدمن همراه با مریل استریپ و جولین مور به صورت مشترک خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را نیز برای ساعت‌ها دریافت کردند.

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها