مهرداد موسی‌رضا: من یک برنامه مخفی‌کننده‌ ip را دانلود و نصب کردم اما استفاده نکردم. وقتی خواستم از برنامه آنلاین پردیس گیم استفاده کنم، اخطار وارد شدن با آی‌پی کشور دیگر را داد.
کد خبر: ۷۴۵۹۴۰
پرسش و پاسخ:  مشکلات تغییر دادن آی‌پی

مهرداد موسی‌رضا: من یک برنامه مخفی‌کننده‌ ip را دانلود و نصب کردم اما استفاده نکردم. وقتی خواستم از برنامه آنلاین پردیس گیم استفاده کنم، اخطار وارد شدن با آی‌پی کشور دیگر را داد. حالا آی پی من تغییر کرده و بیشتر برنامه‌های آنلاین من باید با آی‌پی ایران وصل شوند. ویندوزم را عوض کردم. تنظیمات اینترنت را هم ریست کردم اما نشد. چند راهنما درباره تغییر دادن آی‌پی در اینترنت خواندم اما باز هم نشد. اسم برنامه‌ای که دانلود کردم Platinum Hide IP است. چطور آی پی خودم را به حالت اول برگردانم؟

پاسخ کلیک: هنگام استفاده از روش‌های نرم‌افزاری، آدرس آی‌پی شما تغییر نمی‌کند اما با اتصال به پراکسی سرورهای مشخص شده در مرورگر، آدرسی که برای سایت‌ها ارسال می‌شود آی‌پی حقیقی شما نخواهد بود. این نرم‌افزار نیز همین روش را دارد. چنانچه شما نرم‌افزار را حذف یا ویندوز را دوباره نصب کنید، به هیچ وجه امکان ندارد آی‌پی شما به‌طور خودکار تغییر کند یا به حالت اول برنگردد. این احتمال وجود دارد که شما ویندوز جدید را روی ویندوز قبلی نصب کرده باشید و نرم‌افزارهای نصب شده روی ویندوز به‌صورت فعال باقی مانده باشند. در این شرایط این نرم‌افزار همچنان فعال است یا آی‌پی‌های سرور پراکسی را روی مرورگر رایانه‌ شما فعال کرده و همچنان این سرور پراکسی فعال است.

برای بررسی این موضوع مرورگر اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید، از منوی Tools روی Internet Options کلیک کنید و در نهایت پس از انتخاب تب Connection روی Lan Settings کلیک کرده و مطمئن شوید علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Use a proxy server for your lan غیرفعال باشد.

توجه داشته باشید بسیاری از نرم‌افزارهای پنهان کننده آی‌پی همزمان با شروع ویندوز اجرا شده و به‌طور خودکار عملیات پنهان‌سازی آدرس آی‌پی و اتصال به سرورهای پراکسی را به اجرا درمی‌آورند. با مشاهده نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل وجود این برنامه‌ها را روی رایانه بررسی و در صورت نیاز آنها را حذف کنید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها