بر اساس گزارش شورای امنیت اعلام شد

حضور ۳۰ هزار تروریست از ۱۰۰ کشور در گروه داعش

بدشانسی جوان هندی برای پیوستن به داعش

اگر آریب ماجد جوان بیست و سه ساله و مسلمان هندی کمی با زبان شیرین فارسی و ضرب‌المثل‌های نغز آن آشنا باشد، بی‌شک برای توصیف حال و اوضاع این روزهای خود از این مثال استفاده می‌کند: آش نخورده و دهان سوخته.
کد خبر: ۷۴۵۳۲۵
بدشانسی جوان هندی برای پیوستن به داعش

ماجرا از این قرار است که ماجد حدود شش ماه پیش همچون بسیاری از جوانان که تحت تاثیر تبلیغات داعش قرار گرفتند، از طریق شبکه‌های مجازی به عضویت این گروه تروریستی درآمد و همراه چند نفر از دوستانش عازم عراق شد و به موصل رسید.

او که فریب ویدئوها و تصاویر داعش در فضای مجازی را خورده بود، تصور می‌کرد به محض ورود به مناطق تحت کنترل داعش، سلاح به دست گرفته و به تعبیر خودشان عازم میدان جهاد می‌شوند.

اما به محض ورود ماجد به موصل، تمام رویاها و باورهای او در این زمینه بر باد رفت. او می‌گوید پس از آن‌که از اعضا و رهبران ارشد داعش خواسته تا او را به میدان نبرد بفرستند، با پاسخ منفی این افراد روبه‌رو شد.

پس از اصرارهای مکرر، جواب آنها این جمله بود: تو بدن لاغر و نحیف داری و توانایی جنگیدن را نداری. به همین دلیل ماجد طی شش ماه گذشته تنها کاری که در موصل می‌کرده این بود که سرویس‌های بهداشتی اعضای داعش را تمیز کند و به عبارت دیگر مسئول رتق و فتق امور بهداشتی تروریست‌ها بوده است.

اکنون ماجد به کشورش بازگشته و از رفتن خود پشیمان شده، اما سازمان اطلاعات داخلی هند او را دستگیر کرده و تحت بازجویی قرار دارد.

طی این مدت هرچه ماجد اصرار می‌کند که کاری غیر از تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی انجام نداده، اما مقامات اطلاعاتی او را به اتهام همکاری با یک سازمان تروریستی نگه داشته‌اند.

این مقامات اگرچه اطلاعات زیادی در مورد این جوان بیست و سه ساله نداده‌اند، اما به این موضوع اشاره کرده‌اند که ماجد به دلیل این شش ماه ضربات روحی سنگینی خورده است.

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها