جایزه خرم برای بهترین نوازندگان جوان

جایزه سراسری استاد فقید، همایون خرم، به بهترین‌های نوازندگی کشور در میان جوانان و نوجوانان زیر 20 سال اهدا می‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۱۳۳
جایزه خرم برای بهترین نوازندگان جوان

به گزارش تسنیم، نشست خبری نخستین نکوداشت و جایزه سراسری استاد همایون خرم صبح روز گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این نشست پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، ایزدی مدیر موسسه راد نواندیش و رضا خرم به نمایندگی خانواده این استاد حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، پیروز ارجمند گفت: از ویژگی‌های مهم خرم تبسم همیشگی، حمایت از جوانان، تسلط به گوشه‌های موسیقی ایران، توجه به ملودی‌های مدل و همکاری با ترانه‌سرایان ممتاز بود.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به حمایت‌ها از جایزه خرم گفت: دفتر موسیقی هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی از جایزه خرم حمایت می‌کند. ایشان برای ما یک شخصیت ملی است و در سطح بین‌المللی هم بسیاری از پژوهشگران و محققان غربی، موسیقی ایرانی را با آثار خرم می‌شناسند. دفتر موسیقی حمایت از برگزاری چنین جایزه و نکوداشتی را وظیفه خود می‌داند.

او با اشاره به خروجی این جایزه تاکید کرد: ما می‌خواهیم که خروجی این جایزه حمایت و تولید آثار برگزیدگان باشد. البته باید آثار به دست ما برسد و پس از بررسی سطح کیفی آثار برای حمایت از برگزیدگان و نوع و میزان جایزه تصمیم می‌گیریم.

در ادامه، رضا خرم فرزند همایون خرم با اشاره به برگزاری نکوداشت و جایزه همایون خرم، گفت: پدرم همواره به جوانان اهمیت می‌داد به همین دلیل این جایزه هم به نوازندگان و خوانندگان زیر 20 سال اختصاص دارد. پدرم در عین حال که احترام بسیاری برای خوانندگان قائل بود، اما اعتقاد داشت که موسیقی اگر بی‌کلام نتواند اجرا شود، به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند موفق باشد.

در پایان این نشست از مجموعه‌ای برای آموزش موسیقی به کودکان رونمایی شد. این مجموعه را سعید ثانی و ژاله اسماعیلی طراحی کرده‌اند. نخستین نکوداشت و جایزه همایون خرم دی‌ امسال در تالار وحدت برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها