آذر ماه در تهران

همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان برگزار می شود

همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان با هدف تامین سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان در خانواده، مدرسه و اجتماع با بهره گیری از دانش و تجربه اندیشمندان داخلی و ارایه دستاوردهای تحقیقی 18 آذر ماه در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۷۴۲۴۲۰
همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین دکتر دلبر نیروشک دبیرعلمی این همایش با اعلام خبر فوق گفت: استعدادها و توانایی های کودک و نوجوان، مدیریت مشارکت اجتماعی در کودک و نوجوان، روابط موثر والدین، فرزندان و سلامت معنوی و مدیریت ارزش ها در کودک و نوجوان از عمده محورهای این همایش را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های مطالعاتی و پژوهشی در جهت ارتقای سطح بهداشت روانی و کیفیت زندگی از اهداف این همایش را تشکیل می دهد، یادآور شد:کارشناسان در این همایش سعی دارند تا
بر اساس نتایج مطالعات و پژوهش های انجام شده بر مبنای نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان به تصمیم گیری و برنامه ریزی بپردازند.

دکتر نیروشک تصریح کرد: از دیگر محورهای این همایش تغذیه و سلامت روانی کودک و نوجوان است که در آن مباحث جدیدی در ارتباط با نقش تغذیه و اضطراب، افسردگی و بهداشت روان و نیز تغذیه و بلوغ مطرح خواهد شد.

وی یکی دیگر از اهداف این همایش را ارایه راهکارهای علمی و کاربردی برای کاهش مسایل و مشکلات کودکان به ویژه نوجوانان و افزایش مهارت های پیشگیرانه عنوان کرد و گفت:دست اندرکاران این همایش قصد دارند تا با رصد کردن تغییرات و تحولات اجتماعی، فرهنگی راهکارهایی را به منظور افزایش مهارت های مشارکتی در کودکان و نوجوانان ارایه کنند.

دبیر علمی همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان خاطر نشان ساخت: از آنجا که یکی از مشکلات والدین در خانه و معلمان در مدرسه رفتارهای ناسالم کودک و نوجوان است در این همایش کارشناسان به بررسی
زمینه ها و ریشه های دروغ گویی، فحاشی، رفتارهای ضد اجتماعی و... پرداخته به ارایه راهکارهایی در زمینه خشم و کنترل آن و پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

این همایش با حمایت یونسکو، انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران، انجمن حمایت از کودکان کار ، انجمن مددکاران اجتماعی، انجمن مادران امروز، دانشگاه های علوم بهزیستی، الزهرا، شیراز ، آزاد و... و از سوی موسسه نیروی تدبیر ایرانیان برگزار می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی kn.nt2iconf.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها