گفتگو با تهیه کننده «رادیو هفت»؛ یک آدم خیلی ‌خیلی معمولی به تعبیر خودش

منصور ضابطیان: با تلویزیون حال بهتری دارم

حضور عوامل «رادیو هفت» در فرهنگسرای معرفت

ضابطیان: سومین کتابم به‌زودی منتشر می‌شود

مجری برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» گفت: هم اکنون 2 کتاب «مارک و پلو» و «مارک دوپلو» در بازار موجودند و کتاب سومم را تحت عنوان «برگ اضافه» به زودی روانه بازار خواهم کرد.
کد خبر: ۷۳۹۶۸۷
ضابطیان: سومین کتابم به‌زودی منتشر می‌شود

عصر دیروز نشستی با حضور عوامل برنامه تلویزیونی رادیو هفت در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.

در این مراسم که با عنوان عصرانه با کتاب با حضور عوامل رادیو هفت در این فرهنگسرا برگزار شد افرادی چون منصور ضابطیان (تهیه‌کننده و کارگردان)، امیرعلی نبویان، رضا فیاضی و حسین کلهر حضور داشتند.

منصور ضابطیان: رادیو 7 نیاز مالی دارد

ضابطیان در بخشی از این نشست در مورد کتاب‌های خود که در بازار موجود است، گفت: هم اکنون 2 کتاب «مارک و پلو» و «مارک دوپلو» در بازار موجودند و کتاب سومم را تحت عنوان «برگ اضافه» به زودی روانه بازار خواهم کرد.

وی ادامه داد: در کل کتاب‌هایم جنبه اطلاعاتی ندارند و سفرنامه‌هایم در مورد سفر به چندین کشور مختلف هستند که با عکس‌هایی که خودم گرفتم همراه شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه در بازار نشر کتاب جای خالی سفرنامه‌ها به شدت احساس می‌شود که امیدوارم از این به بعد این دست کتاب‌ها جای خوبی در بازار کتاب ما داشته باشند.

تهیه‌کننده و کارگردان رادیو 7 افزود: خواهش می‌کنم کتاب‌های ما را از غرفه پایین فرهنگسرا خریداری کنید. من اصلا تبلیغی در این باره نمی‌کنم که بگویید بابت پولی که دست خودش می‌رسد این را می‌گوید بلکه ما همگی پولمان را دریافت کرده‌ایم و از این جهت می‌گویم که شما با خریداری کردن این کتاب‌ها در حقیقت به بازار نشر کتاب و سرمایه‌گذار‌ها کمک دو چندانی خواهید کرد.

وی تصریح کرد: رادیو هفت هم مانند اکثر برنامه‌های تلویزیونی نیاز مالی دارد و برنامه ما در این سال‌ها از نظر مالی به عبارتی می‌توانم بگویم به مو رسیده اما پاره نشده است.

ضابطیان خطاب به حضار ادامه داد: اگر فرصت نگارش قصه را ندارید سعی کنید لااقل قصه هایی که برای خودتان جالب است را برای چند تن از دوستان خود تعریف کنید تا به این ترتیب قصه‌ها در ذهنتان باقی بماند.

/Media/Image/1393/06/30/635468943478154214.jpg

رضا فیاضی: امیدوارم ناشر شجاعی برای چاپ کتابم پیدا شود

رضا فیاضی نویسنده رادیو هفت گفت: قصه‌های آسیابات مربوط به جنوب کشور و محله زندگی من است که مدتی قرار بود به چاپ برسد. من برای رادیو هفت قصه‌هایی با لهجه جنوبی را اجرا می‌کردم.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود ادامه داد: مدتی در این برنامه قصه‌های ملی را خواندم.

فیاضی یکی از نویسنده‌های رادیو هفت افزود: تا به حال دو مجموعه شعر بازیگر و بانوی نیلوفری از من به چاپ رسیده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز 3 نمایشنامه از من چاپ کرده است. امیدوارم یک ناشر شجاع هم پیدا شود که رمان من را چاپ کند.

فیاضی ادامه داد: من با خواندن کتاب‌های منصور ضابطیان واقعا دلم برای سفر کردن تنگ می‌شود و او در کتاب‌هایش فضایی را تصویر می‌کند که مخاطب را به سفر کردن ترغیب می‌کند.

امیرعلی نبویان: رادیو هفت در پرفروش شدن کتابم تاثیر داشت

نبویان گوینده،‌مجری و نویسنده رادیو هفت که آیتم پرمخاطب قصه‌های امیرعلی را داشت درباره کتاب خود و اینکه آیا رادیو هفت در پرفروش شدن کتابش با نام «قصه‌های امیرعلی»‌ تأثیرگذار بوده، گفت: بله صد درصد برنامه رادیو هفت در پرفروش شدن کتاب من تأثیر بسزایی داشته است و در اصل باید بگویم این کتاب زاییده برنامه رادیو هفت است.

شرمین نادری: قصه جدیدم در رادیو هفت باید به زبان کردی اجرا شود

نادری یکی از نویسنده‌های این برنامه درباره قصه‌هایی که در رادیو هفت خوانده شده، گفت: تا به حال برای رادیو هفت قصه‌هایی چون «خانجون»، «طلعت‌ خانم»، «خانم معلم»، «امارت بهارنارنج» و «گربه‌ها» را نوشتم که توسط بازیگران و کارگردانان خوبی خوانده شده است.

نادری افزود: متأسفانه مدتی است مردم ما دچار بی‌حوصلگی شده‌اند و مدام می‌گویند فرصتی برای خواندن کتاب نداریم.

وی درباره قصه جدیدش نیز ادامه داد: قصه جدید نوشتم که به دلیل اینکه قرار است به لهجه کردی خوانده شود هنوز فرد موردش نظرش را پیدا نکردیم که قصه‌ها را به او بسپاریم.

نادری افزود: اغلب نمی‌توانم قصه‌های خود را در جمع بخوانم آن هم به این دلیل که به شدت محاوره‌گونه است.

کلهر یکی از نویسنده‌های این برنامه است که ضمن اشاره به قطع کوچک کتابش گفت: کتابی تحت عنوان «دو سیب نیوتن» را روانه بازار کردم.

وی با لحن شوخی ادامه داد: اوایل چاپ این کتاب دوستانی درخواست کردند تا مراسمی برای رونمایی از کتابم برگزار کنم اما به دلیل کوچک بودن اندازه کتابم خجالت کشیدم و از آنها عدرخواهی کردم.

در پایان مراسم ضابطیان، نبویان، کلهر، نادری و فیاضی به خواندن بخش‌هایی از کتاب‌هایشان پرداختند.

افراد دیگری چون محمد صوفی تهیه‌کننده، حامد اکبری مدیر تولید، شاهین شرافتی، ستاره بلادی، محمد شاه‌حسینی در بین مردم و حضار نشسته بودند که در پایان مراسم با تشویق حضار روبرو شدند. (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها