آرژانتین - پرتغال امشب ساعت 23 و 15 از شبکه ورزش

دیدار مسی و رونالدو در اولدترافورد

ساعت 23 و 15 دقیقه امشب از شبکه ورزش می‌توانیم شاهد رقابتی باشیم که برای خیلی ها معنای مهمترین رقابت فوتبالی فردی دنیا است. برای بسیاری رقابت میان مسی و رونالدو معنای خود فوتبال است.
کد خبر: ۷۳۹۵۹۲

این دو ابرستاره حال حاضر فوتبال جهان بارها و بارها در قالب تیم های بارسلونا و رئال مادرید با هم به رقابت پرداخته اند اما این بار رونالدو و مسی با پیراهن تیم های ملی خود وارد زمین می‌شوند و با هم دوستانه می‌جنگند.این بازی در ورزشگاه 75 هزار نفری اولدترافورد شهر منچستر برگزار می‌شود.ورزشگاهی که برای رونالدوی بیست‌و‌نه ساله بسیار خاطره انگیز است. او شش فصل در این ورزشگاه بازی کرد و نزد هواداران منچستر بسیار محبوب است.

این روزها این دو ستاره پشت سر هم رکورد‌شکنی می‌کنند. رونالدو جمعه شب در برتری یک بر صفر پرتغال مقابل ارمنستان در چارچوب رقابت‌های مرحله انتخابی یورو 2016 تک‌گل تیمش را در دقیقه 72 به ثمر رساند تا مجموع گل‌های خود را به عدد 23 برساند و برترین گلزن تمامی‌ادوار تاریخ رقابت‌های یورو (در مرحله انتخابی و فینال) شود. این رکورد پیش از این در اختیار یان دال توماسون دانمارکی با 22 گل‌ زده بود. مسی هم تازگی با دو گلی که برای بارسلونا در دیدار مقابل آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند به رکورد 71 گل‌زده رائول در این رقابت‌ها رسید.کریستیانو رونالدو ترجیح می‌دهد که این بازی را چندان دارای اهمیت نداند. او درباره دیدار با آرژانتین و تقابل با لیونل مسی گفت: این بازی برای من اصلا مهم نیست؛ چرا که فقط یک بازی دوستانه است و پیروزی در آن ارزشی ندارد. اگر این بازی در جام‌جهانی بود آن وقت اهمیت پیدا می‌کرد. تنها چیزی که در این بازی برایم مهم است این است که به اولدترافورد برمی‌گردم؛ جایی که سال‌های خوبی را در آن پشت سر گذاشتم. همیشه از بازی در اولدترافورد لذت بردم. امیدوارم که دیدار سه‌شنبه شب نیز برایم دیدار ویژه‌ای باشد. دو تیم آرژانتین و پرتغال پیش از این هفت بار با هم دیدار کرده اند اما از سال 1972 تا کنون فقط یک بار به مصاف یکدیگر رفته اند. در این مسابقه که در فوریه 2011 برگزار شد، آرژانتین با پنالتی دقیقه 90 مسی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. رونالدو هم در این مسابقه یک گل به ثمر رساند.

انتقام به سبک آلمانی

اما شاید حساس‌ترین دیدار را اسپانیا و آلمان در شهر بیگو در شمال غرب اسپانیا برگزار کنند.اگر بازی آرژانتین و پرتغال از نظر فردی یک رقابت بزرگ است، دیدار آلمان و اسپانیا از نظر گروهی و تیمی‌بسیار دیدنی است تقابل قهرمانان جهان در سال‌های 2010 و 2014 جذابیت‌های این دیدار دوستانه را افزایش می‌دهد. آخرین بازی دو تیم در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2010 بود که ماتادورها با گل کارلس پویول به برتری رسیدند و به فینال راه یافتند و در نهایت به عنوان قهرمانی در جام‌جهانی رسیدند.

علاوه بر آن این دیدار آخرین بازی دو تیم در سال 2014 است و هیچ تیمی‌نمی‌خواهد این سال را با شکست به پایان برساند.

اسپانیا با هدایت ویسنته دل‌بوسکه در حال پوست‌اندازی است. بازیکنان جدید زیادی از جمله ایسکو، کوکه و پاکو آلکاسر به تیم ملی این کشور دعوت شده‌اند و دیگر خبری از ژاوی، ژابی آلونسو و داوید ویا نیست تا لاروخا چهره جدیدی به خود گرفته باشد. آنها در دیدار قبلی‌شان در انتخابی یورو 2016 موفق شدند با سه گل بلاروس را شکست دهند.

آلمان در سوی دیگر توانست در سال 2014 عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد و حالا باید بدون بازیکنانی چون مانوئل نویر و ژروم بوآتنگ مصدوم برابر اسپانیا به میدان برود. ژرمن‌ها در بازی قبلی خودشان موفق شدند با چهار گل جبل‌الطارق را شکست دهند.در بازی‌های قبلی این دو تیم آلمان با 7 برد عملکرد بهتری داشته، اسپانیا نیز شش بار برابر آلمان پیروز شده و 8 دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

این بازی آنقدر جذاب است که پپ گواردیولا مربی اسپانیایی تیم آلمانی بایرن مونیخ درمورد آن گفت: «به نظر من این بازی برای همه کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند، خاص است. نبرد دو قدرت بزرگ فوتبال جهان اتفاقی نیست که خیلی زیاد تکرار شود و هیچ‌کس دوست ندارد چنین بازی‌هایی را از دست بدهد. اسپانیا ـ آلمان یعنی اوج فوتبال.»

یوآخیم لو، سرمربی آلمان پیش از بازی با اسپانیا گفت: باید نشان دهیم که هنوز هم می‌توانیم سال جام جهانی را با عملکردی متفاوت به پایان برسانیم. امیدوارم در سال جدید بازیکنان بعد از سه هفته تعطیلات با انرژی بیشتری از نظر روحی و جسمی ‌برگردند. وی افزود: در بازی مقابل اسپانیا می‌خواهیم قدرت خود برای رسیدن به پیروزی را نشان دهیم اما قطعا به فکر انتقام فینال یورو ۲۰۰۸ و نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ نخواهیم بود.

مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان که به‌خاطر احتمال مصدومیت، در بازی فرداشب تیم کشورش با اسپانیا در ویگو غایب است در گفت‌وگو با هفته‌نامه کیکر، درباره این بازی گفت: می‌خواهیم آنچه اسپانیایی‌ها توانستند، خلق کنیم. یعنی صاحب دو جام شویم. هم قهرمان جهان باشیم و هم عنوان قهرمانی اروپا را کسب کنیم.البته شرط لازم این است که کاملا مراقب باشیم.در بازی های دیگر فرانسه میزبان جام ملت های اروپا 2016 نیز در خانه از سوئد پذیرایی می‌کند که این دیدار می‌تواند برای زلاتان ابراهیموویچ دیدار ویژه‌ای باشد؛ زیرا این فرصت را دارد تا با هم‌تیمی‌های خود در پاری‌سن‌ژرمن دیدار کند. اسکاتلند و انگلیس نیز در حالی در سلتیک‌پارک برابر هم به میدان می‌روند که شاگردان روی هاجسون تمام بازی‌هایشان را پس از جام بیستم با پیروزی پشت سر گذاشتند.

برنامه بازی‌های دوستانه امشب

اسپانیا ـ آلمان، اسکاتلند‌ـ انگلیس، فرانسه ـ سوئد، ژاپن‌ـ استرالیا، ایران ـ کره‌جنوبی، برزیل ‌ـ اتریش، یونان‌ـ‌صربستان، اسلونی ـ کلمبیا، رومانی ـ دانمارک، ایتالیا ـ آلبانی، آرژانتین‌ـ پرتغال، چین ـ هندوراس، استونی ـ اردن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها