رئیس مجلس در دیدار رئیس مجلس دومای روسیه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران مسیر رو به پیشرفتی را طی می‌کند اما برخی بهانه‌جویی‌های آمریکا و غرب می‌تواند مانعی بر سر راه این مذاکرات باشد.
کد خبر: ۷۳۹۵۸۸

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دیروز در دیدار با سرگئی ناریشکین به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مقابله با بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است که باید هر چه بیشتر تقویت شود. وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه‌ای و قدرت‌های فرامنطقه‌ای در به وجود آوردن و پرورش گروه‌های تروریستی نقش محوری داشته و ادعای مقابله با تندروی این گروه‌های تروریستی صرفا تاکتیکی و تبلیغاتی است. رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجالس دو کشور در توسعه و ارتقای همکاری‌ها و روابط در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و صنعتی نقش کلیدی دارند.

در ادامه این دیدار سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه درباره موضوع هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: موضع همیشگی روسیه این بود که ایران حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد و موضوع هسته‌ای ایران باید به شیوه‌ای کاملا منصفانه و عادلانه حل و فصل شود.

وی به ادعای آمریکا و غرب در مبارزه با تروریسم و تندروی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و غرب با اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه علیه روسیه و از طرف دیگر اشاعه تروریسم در منطقه و تقویت گروه‌های تروریستی رویکردی کاملا مخرب و تبلیغاتی در مقابله با این مساله دارند.

رئیس مجلس دومای روسیه به طور رسمی از همتای ایرانی خود برای سفر به مسکو دعوت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها