خطر والدین معتاد نوزادان را هم تهدید می کند

کودک 5 ماهه کارتنخواب به هروئین​ معتاد است [+عکس]

معین محله خلازیر تهران شبیه هیچ نوزادی نیست بجز بچه‌هایی که مثل او چشم که باز می‌کنند مادری خمار می‌بینند و پدری منگ و نشئه. معین را مددکاران اجتماعی پیدا کرده‌اند با حالتی فجیع در میان آغوش زنی معتاد که برای پسرک مادری نمی‌کرد بلکه از او هم پیاله‌ای ساخته بود برای دودی که می‌گرفت.
کد خبر: ۷۳۹۲۱۸
نوزادی که مشق اعتیاد می‌کند

جام جم سرا: این زن یک بار از دست مددکاران فرار کرد، اما در پنجشنبه‌ای که گذشت مجال گریز نیافت و همراه پسرش تسلیم مددکاران شد.

معین پنج ماهه حالا در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است با ثانیه شماری برای تعیین این که آیا او اعتیاد دارد و یا به ایدز مبتلا هست یا نه.

اعتیاد معین البته دور از ذهن نیست، چون از پنجشنبه تا به حال بی‌قرار است و این یکی از نشانه‌های معتادی است که خمار می‌شود.

دلیل دیگر بر احتمال اعتیاد او نیز اعتیاد شدید مادرش به شیشه و هروئین است که طبیعی است اگر او برای ساکت کردن معین دودی هم به کام نوزاد انداخته باشد.

مادر معین را برای ترک به کمپ فرستاده‌اند و نوزاد را قرار است به بهزیستی بسپارند، چون پدرش اکبر هم به حدی معتاد است که صلاحیت نگهداری او را ندارد.

این اولین پرده از زندگی معین است که بد آغاز شد، اما فعلا ختم به خیر شده، گرچه طالع نوزادی که در شکم زنی معتاد پرورده شده و به کمک مردان معتاد و کارتن خواب در خرابه‌ها به دنیا آمده و با دود شیشه و هروئین قد کشیده و در یکی از روزهای آغاز عمر، سگ‌های ولگرد به صورتش حمله‌ور شده‌اند، نمی‌تواند طالع مبارکی باشد.

معین عکس برگردان عرشیا است، نوزادی که تابستان امسال نامش به واسطه اعتیاد اجباری‌اش رسانه‌ای شد.

عرشیا چهار ماهه بود که پایش برای آخرین بار به بیمارستان رسید، ولی مثل معین شانس زنده بودن نیافت، چون یک بار «اور دوز» کرده بود و دو بار هم به علت خوراندن مواد مخدر به او قلبش از حرکت ایستاده بود که این تابستان چند روز بعد از بستری شدنش قلبش دیگر تاب نیاورد و از دنیا رفت.

کودکانی مثل معین و عرشیا در این کشور کم نیست. صدها کودک مثل این دو از تبعات اعتیاد رنج می‌برند و صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد.

کودکان همیشه قربانیان مخفی مواد مخدر بوده‌اند، آنها در سکوت متولد می‌شوند و در خفا درد می‌کشند و به احتمال زیاد بزرگ که شوند در شمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر قرار خواهند گرفت و این چرخه معیوب تا زمانی که مواد مخدر هست و اعتیاد هست، ادامه خواهد یافت.

مریم خباز - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها