گزارش خبرگزاری یونهاپ از دیدار ایران وکره جنوبی

آزادی، ترسناک ترین ورزشگاه آسیا

جام جم ورزشی: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ورزشگاه آزادی تهران را ترسناک ترین ورزشگاه قاره آسیا معرفی کرده است.
کد خبر: ۷۳۸۸۴۲
آزادی، ترسناک ترین ورزشگاه آسیا

تیم کره جنوبی پس از برتری یک بر صفر روز جمعه خود برابر اردن در عمان، در برابر ایران آخرین مسابقه خود در سال 2014 را زیر نظر اولی اشتلیکه آلمانی ساعت 16:25روزسه شنبه هفته جاری انجام خواهد داد.

از این رو بازی با ایران آخرین فرصت اشتلیکه برای آزمون بازیکنان خود پیش از اعلام ترکیب کره جنوبی به منظور حضور در مسابقات جام ملت های 2015 آسیا است.

وی پیش از این گفته بود که سعی می کند به تمامی 22 بازیکن کره جنوبی شانس بازی در این مسابقه را بدهد و ترجیح خواهد داد به جای خواندن گزارش عملکرد آنها در باشگاه هایشان، خودش از نزدیک شاهد بازی آنها باشد.

اشتلیکه بعد از برد خفیف کره جنوبی مقابل اردن با وجود ابراز رضایت ازنتیجه ای که به دست آمد، به انتقاد از عملکرد مدافعانش پرداخت.

وی همچنین گفته بود که ازبازی پارک چو یونگ مهاجم تیم کره جنوبی که بعد از عملکرد نه چندان قابل قبول درجام جهانی 2014 برای نخستین بار به این تیم دعوت شده است، راضی بود.

اشتلیکه باتوجه به مصدومیت لی دونگ گوک وکیم شین ووک، تصمیم گرفته است به پارک شانس دیگری بدهد.این بازیکن قبل ازاینکه ماه گذشته با الشباب عربستان قرارداد امضا کند، چند ماهی را بدون باشگاه سپری کرده بود. وی در بازی با اردن هم یکبار دیگر موفق به گلزنی شد.

سرمربی تیم کره جنوبی در این باره گفت: هم تیمی های پارک کمک زیادی به او نکردند ولی وی به دلیل صبوری، استقامت و تلاشی که برای حفظ توپ کرد، قابل تقدیر است.

دردیدارکره جنوبی مقابل اردن هان کیو وان هافبکی که چهارمین بازی ملی خود را انجام می داد، تک گل این تیم را در دقیقه 34 باضربه سر وارد دروازه حریف کرد.

اشتلیکه بااشاره به بازی هوشمندانه او خاطرنشان کردکه هان می تواند الگوی خوبی برای دیگر مهاجمان تیم کره باشد.

وی ادامه داد: گل هان پس از یک بازی استراتژیک عالی به ثمر رسید. بازیکنان کناری ما هم باید در حمله به همین شیوه بازی کنند.

سرمربی آلمانی تیم کره جنوبی از آنجایی که لی کئون هو مهاجم وی به دلیل مصدومیت کمر برابر اردن بازی نکرد و سون هئونگ مین بازیکن کناری این تیم نیز به دلیل آسیب دیدگی پای راستش فقط در نیمه دوم به میدان رفت، همچنان نگران مصدومان تیمش است.

در این مسابقه هان در نیمه دوم به دلیل درد خفیفی که احساس می کرد، از زمین بیرون رفت وچو یونگ چئول هافبک، فقط درنیمه اول بازی کرد و بعد به دلیل درد شانه تعویض شد.

یونهاپ درادامه افزوده است: کره جنوبی در بازی سه شنبه فقط با بازیکنان تیم ایران روبرونمی شود،بلکه ورزشگاه 100هزارنفری آزادی همواره یکی از ترسناک ترین استادیوم های فوتبال در آسیا بوده است. ورزشگاهی که زنان در آن حضور ندارند و همیشه مملو از تماشاگران مردی می شود که با فریاد های بی امان خود به تشویق تیمشان می پردازند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز قبل از این بازی در یک مصاحبه تلویزیونی از مردم خواسته است برای تماشای دیدار ایران و کره به ورزشگاه بروند.

خبرگزاری یونهاپ درخاتمه به دیدار دو تیم در مقدماتی جام جهانی 2014 و اتفاقاتی که بین مربیان دو تیم بعد از آن بازی روی داد، پرداخته است.

بنابراین گزارش، تیم کره جنوبی در مکان 66 رده بندی فیفا قرار دارد و در این رده بندی در بین تیم های آسیایی چهارم است در حالیکه ایران با ایستادن در مکان 51، صدرنشین تیم های آسیایی است.

ایران علاوه بر این در تمامی دیدارهای دو تیم با کسب 11 پیروزی، 9 شکست و 7 تساوی، آمار بهتری دارد وازطرفی تاکنون به عنوان میزبان در مقابل کره جنوبی نباخته است.

کره جنوبی درمسابقات خود به میزبانی تیم ایران تاکنون سه بار شکست خورده و دو بار مساوی کرده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها