اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان صبح دیروز در سفری دو روزه وارد پاکستان شد تا با مقام‌های این کشور در خصوص مسائل امنیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کند. این نخستین سفر رسمی، بعد از انتخاب او به ریاست جمهوری افغانستان به اسلام‌آباد است.
کد خبر: ۷۳۸۲۴۱

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس نیوز، رئیس‌جمهور افغانستان قرار است با نواز شریف، نخست‌وزیر و ممنون حسین، رئیس‌جمهور پاکستان دیدار کند. به نظر تحلیلگران، این سفر آغازی دوباره بر روابط دو کشور همسایه پیش از آغاز خروج نیروهای آمریکایی در اواخر سال جاری از افغانستان خواهد بود. این سفر به دعوت نخست‌وزیر پاکستان و با هدف بحث و رایزنی‌های عمیق در خصوص مسائل دوجانبه، امنیت منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه صورت گرفته است. احمد زی در این سفر با شماری از بازرگانان افغان و پاکستانی و اعضای گروه دوستی پارلمانی افغانستان ـ پاکستان نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

اشرف غنی از زمان ادای سوگند ریاست جمهوری تاکنون به عربستان و چین سفر کرده و گفته می‌شود در این سفرها از دو شریک استراتژیک پاکستان خواسته است که بر این کشور برای همکاری بیشتر در روند استقرار صلح در افغانستان فشار آورند. دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ گسترش و تحکیم روابط و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای دو طرف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها