موانع ازدواج مجدد پس از ازدواج ناموفق

دختران مجرد یا زنان مطلقه؛ به خواستگاری کدامشان بروم؟

مردی ۳۴ ساله‌ام که ازدواجی ناموفق داشته‌ام. اکنون بعد از گذشت ۷ ماه از طلاق، تصمیم به ازدواج گرفته‌ام، اما افرادی که انتخاب می‌کنم به دلیل شکست قبلی‌ام در ازدواج اول پا پس می‌کشند. در بین دختران دنبال مورد مناسب باشم یا بین خانم‌هایی که مانند من تجربه ناموفق داشته‌اند؟
کد خبر: ۷۳۷۲۳۳
دختران مجرد یا زنان مطلقه؛ به خواستگاری کدامشان بروم؟

جام جم سرا به نقل از خراسان: قبل از هر چیز باید مسئله‌ای مهم را به شما خاطر نشان کنم: باید به دیگران حق انتخاب بدهید و نگرانی آن‌ها را برای ازدواج با خودتان کاملا درک کنید.
گفته‌اید که در بین دختران مجرد به دنبال انتخاب همسر هستید، آن هم بعد از تجربه ناموفقی که داشته‌اید. معمولاً در چنین مواقعی، این نگرانی در طرف مقابل شما ایجاد می‌شود که این آقا که یک بار تجربه ازدواج اشتباه داشته است، چه تضمینی وجود دارد که در ازدواج دومش نیز شکست نخورد.
این نگرش از آنجا به وجود می‌آید که دیگران هنگام مواجهه با فردی که تجربه طلاق داشته گمان می‌کنند که این فرد در نجات زندگی مشترک خود ناتوان بوده است بنابراین صلاحیت ازدواج مجدد را ندارد.
این واکنشی طبیعی است و کمتر کسی را خواهید یافت که در چنین موقعیتی نگرانی بابت این مسئله نداشته باشد.


درس گرفتن از رفتارهای اشتباه‌ گذشته

شما باید طرف مقابلتان را مجاب کنید که از شکست در زندگی مشترک خود درس گرفته‌اید، توانمند‌تر و با تجربهتر شده‌اید و قرار است از وقوع دوباره اشتباهاتی که در زندگی قبل داشته‌اید، جلوگیری کنید. شاید این موضوع را در جلسات خواستگاری مطرح کرده‌اید، اما استدلال‌های شما آن قدر منطقی و اطمینان بخش نبوده‌اند و شما با جواب منفی مواجه شده‌اید. پس برای این مسئله باید ابتدا به بررسی همه جانبه تجربه زندگی زناشویی قبلی خود بپردازید. باید در این مرحله با صداقت تمام عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. از چه زمانی زندگی شما شروع به سرد شدن کرد؟ شما و همسرتان هرکدام چه تأثیری در ایجاد و شدت گرفتن تنش‌ها داشتید؟ چه شد که نتوانستید تنش‌ها را حل کنید و زندگی زناشویی خود را نجات دهید؟ اشتباهات شما در زندگیتان کدام‌ها بودند؟ با پاسخ به این قبیل سؤالات می‌توانید اشتباه‌های خود را در تجربه طلاق بیابید و در صورتی که شخصی از شما در این مورد سؤال کرد با اطمینان کامل به او پاسخ دهید.


ازدواج با دختران مجرد یا خانم‌های مطلقه؟

قبول کنید شرایط خاصی دارید که هر فردی نمی‌تواند با آن کنار بیاید. این نگرانی در دیگران وجود دارد و شما باید به آن احترام بگذارید. توجه داشته باشید که در ازدواج دوم اگر افراد با گاردهای دفاعی و نگرانی‌های حل نشده مربوط به ازدواج اول همسر خود، وارد زندگی مشترک شوند، سراسر زندگی مملو از رفتارهای دفاعی و تلافی‌جویانه خواهد شد. بنابراین در انتخاب‌های خود برای رفتن به خواستگاری دقت کنید. جمله بالا به این معنا نیست که نباید به سمت خانم‌هایی بروید که به نوعی تجربه مشترک با شما دارند چه بسا که آن‌ها در درک شرایط شما بسیار بهتر از خانم‌های مجرد عمل می‌کنند اما مهم این است فردی که برای خواستگاری رفتن انتخاب می‌کنید، چه مجرد و چه اگر مانند شما تجربه ناموفقی داشته باشد، دارای درک و بینش بالایی باشد. به نظر می‌رسد شما باید مسئله طلاق خود را قبل از رفتن به خواستگاری به خانواده طرف مقابل اعلام کنید تا نظر مثبت یا منفی آن‌ها را درباره این موضوع،‌‌ همان زمان بشنوید چرا که اگر این خواستگاری رفتن‌های ناموفق ادامه دار شود، به عزت نفس شما آسیب می‌رساند.
فردی که با علم به تجربه ناموفق شما در زندگی مشترکتان اجازه می‌دهد به خواستگاری‌اش بروید، آمادگی زندگی با شرایط شما را در خود احساس کرده است یا می‌تواند به وجود آورد.
در نظر داشته باشید در صورتی که با خانمی به توافق‌های اولیه دست پیدا کردید، بهتر است برای شناسایی چالش‌ها و تنش‌های احتمالی و یافتن راه حل آن‌ها و از همه مهم‌تر توانمندسازی خود و همسرتان به یک مشاور متعهد پیش از ازدواج مراجعه کنید. (جواد غفوری نسب - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۰
اپی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۲
۰
بهترین كار این است كه به سراغ همسر اولتان بروید و بدون غرور و تكبر هر دو طرف به حل مشكلتان بپردازید و با شناخت قبلی از هم راحت تر كنار می اید والا طلاق قبلی مثل پتكی در سر دو طرفتان خواهد خورد
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
به نظر من باید سازش می كردید و طلاق نمی گرفتید، مگر اینكه مثلا یه مساله ی خیلی مهم بینتون وجود داشته كه قابل حل نبوده و گرنه با بسیاری از مسایل به شرط فكر و عاقلانه برخورد كردن می توان كنار اومد، حالا كه این مورد پیش اومده باید نقطه ضعفاتونو شناسایی كنید در رفع آنها بكوشید و برای ازدواج مجدد به سرعت اقدام نكنید بگذارید یه مدت بگذره، اگر شما با عزت نفس جلو برید و خودتونو بشناسید البته اگه این عزت نفس واهی نباشه میتونید به خواستگاریه دختر مجرد هم برید، چراكه بسیاری از دختران مجرد به طور معمول 25 تا 30 سال یا حتی حدودای سن خودتون درك بهتری نسبت به زندگی دارند و خود شما براشون اهمیت دارید اونها میدونند از زندگی چی میخوان.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
سلام،ببین داداش من بستگی به موقعیت شغلی و زندگیت داره،اگه تو زندگی قبلی به خاطر اینكه نتونستی نیازهای همسرت رو برآورده كنی جدا شدید كه تو زندگی بعدیت هم همون مشكلات رو داری چون زن ها با یه تفاوت كم مثل همیگه هستن و فقط سطح خواسته هاشون فرق داره نه جنس خواسته ها و شما باید ببینی كه میتونی نیازهای همسر آیندت رو برطرف كنی یا نه و آیا خواسته های یك دختر مجرد از طرف شما قابل برآورده كردن هست یا نه؟
دنبال زن خوب و متناسب با خواسته هات برو و سعی كن هرچه بیشتر خواسته هات رو بعد ازدواج به خواسته هاش نزدیك كنی بقیه چیزا خودش حل میشه،اگر عاقلانه تصمیم به طلاق گرفتی و همه راه هارو رفتی تا به طلاق رسیدی به فكر زن قبلیت نباش!
شهره
Germany
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۲
۲
شما اگه بلد بودی نمیگذاشتی زندگیت از هم بپاشد پس دیگه در پی بدبخت كردن یه نفر دیگه نباش
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شهره خانم خوب نیست این را بگم ولی بعنوان یك مطلقه میگم هر چه بادا باد انشااله كارخودت یا خواهرت یا دخترت به طلاق بكشه تا بیخودی راجب مردم قضاوت نكنی هر زندگی را نمیشه تحت هر شرایطی حفظ كرد تو كه مشكلات مردم را نمیدونی پس یكطرفه با قاضی نرو و توهین هم نكن خواهرم گلم
مهدیه
-
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
واقعا ما كی میخوایم یاد بگیریم در مورد دیگران قضاوت نكنیم
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
باشهره موافقم ،زن اگه زن باشه و زن گری داشته باشه شوهرشو نگه میداره و طلاق نمی گیره و بعد طلاق عین بختك نمی افته رو زندگی زنهای متاهل دیگه كه شوهرشون رو بدزده ،
یه پسر منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۳
۱
خواهشا مجرد با مجرد بیوه با بیوه . بابا دختر مجردا رو بذارید برا پسرا .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۱
۱
سلام علیرضا هستم 44 ساله دو ساله متاركه كردم به سه دلیل 1- كلاه برداری خانوادگی همسرم از مردم و اخاذی 2- عدم صداقت همسرم از هر10 كلمه 8 كلمش دروغ بود 3- ........ دلیل سوم را خودتون حدث میزنید. در طی این دو سال خانوادم 18 خانم بهم معرقی كردن كه جالبه 14 نفرشون دختر بودند . با توجه به سن و سال من امكان ازدواج با دختر بهیج وجه نیست و 4 نفر بیوه هم شرایط بسیار سختی داشتند كه نمیتونستم براورده كنم . خب شما قضاوت كنید زنان مطلقه و بیوه كه سنشون به من میخوره میرند با پسرهای كوچكتر از خودشون ازدواج میكنند و من هم باید با یك دختر كه دوبرابر ش سن دارم ازدواج كنم . جالبه كه بهتون بگم از یكی از این 14 تا دختر سئوال كردم چرا با 26 سال سن حاضری با من 44 ساله ازدواج كنی باورتون نمیشه چی گفت پشت تلفن . گفت من اگر با یه پسر هم سن خودم ازدواج كنم نه خانه داره نه ماشین داره نه كار داره خوب شما (من رامیگفت) همه اینها را داری و زندگی با شما بهتر و كم دردسرتره پس چرا خودم را چندین و چند سال تو دردسر بندازم و اجاره نشینی كنم و و و و و ما یه مثال داریم خشت اول را چو معمار هشت كج میرود تا ثریا دیوار كج . من فكر میكنم این نوع ازدواجها برای هر دوطرف مشكل ساز میشه. بهتره من دنبال همسنم باشم و به دنبال خانمهای مطلقه و بیوه بالای 33 سال فكر كنم با تشكر
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
۱
۱
سلام . منم دوسال قبل از همسرم جدا شدم . تمام توانم و كارم و زندگیم رو گذاشتم تا به طلاق كشیده نشه . ولی شد . مادرش نذاشت . فكر میكنم طلاق نگرفته با یكی دیگه ازدواج كرد . جالبه یه بار رفته بودم محل كارش و گفتم همسر فلانی هستم تعجب كردن و گفتن ایشون كه مجرده ، خودش گفته . با فشار زیادی كه از طرف ایشون بود و خرجای زیادی كه روی دستم گذاشت و با گرفتن مهریه از من جدا شد .آخرش دلیلشو نفهمیدم .
چندروز قبل یكی بهم خبر دادكه پدرومادرش هم طلاق گرفتن . فامیل و اطرافیانم موردای زیادی رو بهم پیشنهاد میدن ولی نمیتونم قبول كنم . دلم نمیاد . امروزم خانوادم یه مورد رو صحبت كردن و قرار گذاشتن بریم صحبت كنیم . طرف مجرده و خانواده خوبیه . تاحدودی شرایط منم میدونه . حالا نمیدونم چی میشه . واقعا اونجا بهش چی بگم .

نیازمندی ها