بالاخره در روز سوم، نمایشگاه مطبوعات شکل نمایشگاه به خود گرفت و شاهد حضور بسیاری از چهره‌های سیاسی، لشکری و کشوری، فرهنگی و هنری و اجتماعی بودیم. البته روز سوم نمایشگاه بیشتر در تصرف مجلسی‌ها بود. بخصوص اعضای کمیسیون فرهنگی حضور چشمگیری در نمایشگاه داشتند. از جمله نمایندگان مجلس که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شدند، می‌توان از احمد توکلی، حجت‌الاسلام احمد سالک و حجت‌الاسلام حمید رسایی نام برد. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز یکی دیگر از چهره‌های حاضر در نمایشگاه بود که در همان مصلی نشست خبری برپا کرد.
کد خبر: ۷۳۷۰۸۲

غرفه جام‌جم نیز در روز سوم نمایشگاه میزبان برخی چهره‌ها بود. مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از چهره‌های حاضر در غرفه بود که به گفت‌وگو با جام‌جم پرداخت. او در این گفت‌وگو با اشاره به حضور دکتر سرافراز در راس مدیریت رسانه ملی از رایزنی با صدا و سیما برای راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی اختصاصی در حوزه گردشگری خبر داد.

اما چهره خبرساز نمایشگاه در روز سوم بی‌تردید عوامل شیار 143 بودند؛ نرگس آبیار در مقام کارگردان همراه با یکی دو بازیگر و تهیه‌کننده این فیلم مورد استقبال ویژه اهالی رسانه قرار گرفتند و بخصوص خبرگزاری‌ها در دعوت از آنها گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربودند، آبیار همچنین دقایقی کوتاه با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشست و از حمایت روزنامه جام‌جم از فیلم شیار143 قدردانی کرد.

همچنین روز گذشته ستاد برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات، شیوه‌نامه انتخاب غرفه برتر نمایشگاه را اعلام کرد. این انتخاب در راستای قدردانی از فعالیت رسانه‌های مؤثر، ایجاد انگیزه و هدفمندی رقابت در نمایشگاه مطبوعات صورت می‌گیرد. بر این اساس قرار است در روز پایانی نمایشگاه و در هریک از 9 حوزه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مؤسسات مطبوعاتی، رسانه‌های محلی، دین و اندیشه، آموزشی و تخصصی، سیاسی و اقتصادی، عمومی و خانوادگی و نیز فرهنگی، هنری از یک غرفه قدردانی می‌شود و یک غرفه نیز به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل 50 امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می‌شود.

نخستین کارگاه تخصصی نمایشگاه هم با موضوع کاربرد گرافیک خبری و اطلاع‌رسانی در مطبوعات از مجموعه نشست‌های تخصصی رسانه در نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد. مریم سلیمی مدرس این کارگاه بود.

شخصیت‌ها و مهمانان حاضر در روز سوم در مقایسه با دو روز ابتدایی نمایشگاه به شکل محسوسی افزایش یافت و بلندگوی نمایشگاه هر چند دقیقه یک بار اسامی چهره‌های حاضر در نمایشگاه را اعلام می‌کرد. با این حال پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به روزهای پایانی نمایشگاه، شاهد افزایش هرچه بیشتر مهمانان و مخاطبان نمایشگاه باشیم.

سجاد روشنی ‌/‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها