به دنبال به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی به نام خیرالدین حمدان در شهر کفرکنا واقع در نزدیکی حیفا، از دیروز (یکشنبه) در شهر‌ها و شهرک‌های عرب‌نشین اراضی اشغالی سال ۴۸ اعتصاب سراسری و دو روزه‌ای آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۶۵۰۱

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، رهبران جامعه عرب‌های ساکن در اراضی اشغالی سال ۴۸ ضمن اعلام اعتصاب سراسری، خواستار برگزاری تظاهرات در تمامی شهر‌ها و شهرک‌های عرب‌نشین شدند. در همین حال، مناطق فلسطینی‌نشین در اراضی اشغالی سال ۴۸ بویژه شهرهای «الجلیل»، «مثلث»، «حیفا» و «یافا» از نخستین ساعات صبح دیروز شاهد اعتصاب سراسری و تعطیلی تمامی مغازه‌ها، شوراهای شهر، شهرداری‌ها، مدارس بود. به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی به دست افسران پلیس، موج گسترده‌ای از اعتراضات زیادی را حتی در داخل اسرائیل به همراه داشت تا جایی که عده‌ای به دفاع از این قتل پرداختند و بعضی دیگر خواستار محاکمه ضاربان شدند. به گزارش فارس، بعد از آن‌که افسران پلیس رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را به بهانه در خطر بودن جان‌شان، با گلوله هدف قرار دادند و به شهادت رساندند، صدها فلسطینی شنبه بعد از ظهر در الجلیل تظاهرات کردند. در این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با دفاع از افسران بشدت از معترضان انتقاد کرد و گفت: «ما آشوب و بی‌نظمی را تحمل نمی‌کنیم و علیه افرادی که سنگ پرتاب می‌کنند و کسانی که خواستار ایجاد کشور فلسطینی به جای اسرائیل هستند، برخورد خواهیم کرد.

دریک خبر دیگر اعلام شد پادشاه اردن به دلیل تنش‌های اخیر در مسجدالاقصی تصمیم گرفته است مراسم امضای بیستمین سالگرد توافق صلح با رژیم صهیونیستی را لغو کند. همچنین درخبر دیگری اعلام شد تعدادی از فعالان فلسطینی وابسته به کمیته‌های مقاومت مردمی در منطقه شمال غربی بیت‌المقدس، روز شنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فروریختن دیوار برلین، در اقدامی نمادین بخشی از دیوار حایل صهیونیستی را تخریب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها