یادداشتهایی دربدرقه ضرغامی -18

مخاطب‌شناس خوب

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند مسعود ده‌نمکی کارگردان اینگونه برایمان نوشت؛
کد خبر: ۷۳۵۶۳۸
مخاطب‌شناس خوب

باتوجه به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور در یک دهه اخیر، یکی از سخت‌ترین دوران عمر صدا و سیما دوره مدیریت آقای ضرغامی بود. به نظرم رسانه ملی در مسیر تکامل خودش روند فزاینده‌ای داشته است و به پا نگاه داشتن سازمان با وجود همه محدودیت‌هایی که داشته، نیاز به یک همت جهادی داشت که آقای ضرغامی از آن برخوردار بود.

من در زمان مدیریت ایشان دو سریال «دارا و ندار» و «معراجی‌ها» را با تلویزیون کار کردم و پی بردم که آقای ضرغامی مخاطب‌شناس خوبی هستند. ایشان باوجود همه سختی‌هایی که کار رسانه دارد و توقعاتی که همه افراد و نهادها از سازمان صدا و سیما دارند، با تکیه بر نوع نگاه هیاتی و مذهبی که به تعظیم شعائر دارند، کارهای ویژه‌ای در زمان مسئولیت خود انجام دادند.

خاطره جالبی هم از آقای ضرغامی دارم؛ یادم می‌آید ساعت 6 صبح فردایی که «اخراجی‌ها» در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، ایشان به من زنگ زد و از فیلم تعریف و تمجید کرد. ایشان در زمان مدیریت خودش حداقل پشت فیلم‌های من ایستاد؛ آن هم در شرایطی که دیگران یک جو منفی نسبت به کارهای من به وجود آورده بودند. البته این باعث نمی‌شد نظر شخصی‌اش را درباره یک فیلم نگوید. آقای ضرغامی همان‌طور که پای «اخراجی‌ها» ایستاد و گفت استقبال مردم از فیلم‌ها به قبل و بعد از «اخراجی‌ها» تقسیم می‌شود، اما این حمایت را از «رسوایی» انجام نداد، ولی بعد از دیدن فیلم بشدت متاثر شده بود و گفت این بهترین فیلمی است که درخصوص روحانیت ساخته شده است.

درواقع یکی از محاسن او این بود که نظر شخصی‌اش را در موضع مدیریتی‌اش دخالت نمی‌داد و اعمال نمی‌کرد. هر چند به هر دلیل موقع اکران «رسوایی» حمایت ویژه‌ای از این فیلم نکرد، اما نظر شخصی خودش برای من بسیار مفید و ارزشمند بود.

مسعود ده‌نمکی ‌/‌ کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها