برنامه «دور یک میز» امروز ساعت 13 و 30 دقیقه در رادیو تهران با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از زمینه‌ها و اهداف قیام عاشورا پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۸۱۹

این برنامه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندگی افراد در کلانشهری مثل تهران و شهرستان‌های اطراف تهران پخش می‌شود و به طرح مسائل اجتماعی شهری می‌پردازد. این برنامه شامل بخش‌هایی همچون حرف مردم و پژوهش است که به تهیه‌کنندگی اسماعیل باستانی و کارشناس مجری امیرحسین راسخ پخش می‌شود.

همچنین برنامه «چراغ» امروز با محوریت ادبیات و هنر آیینی و تاثیرپذیری ادبیات و هنر ایرانی از واقعه عاشورا از ساعت 21 از رادیو تهران پخش می‌شود. این برنامه به بررسی و تحلیل اشعار شاعرانی همچون حافظ، سعدی و مولوی می‌پردازد در این برنامه حسین سالاری به تفسیر شعر بیدل می‌پردازد. رادفر کرمانشاهی درباره فردوسی و شاهنامه‌پژوهی صحبت می‌کند. شعرخوانی شاعران معاصر، قرآن در ادب فارسی را احمد تیم‌داری با مضمون تاثیر قرآن در ادب فارسی اجرا می‌کند. تقویم تاریخ هفته از بخش‌هایی است که اخبار هنری هفته گذشته را به اطلاع شنوندگان می‌رساند.

پیام‌آور حماسه در رادیو معارف

برنامه پیام‌آور حماسه امروز ساعت 19 و 50 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

این برنامه کاری از گروه معارف و علوم اهل‌بیت(ع) با کارشناسی حجت‌الاسلام احمد غلامعلی است که به بررسی ویژگی‌های عاطفی امام سجاد(ع) در جهت زنده نگه داشتن قیام کربلا می‌پردازد. برنامه پیام‌آور حماسه به تهیه‌کنندگی سیدروح الله شجاعی پخش می‌شود.

«وفا» را از رادیو نمایش بشنوید

پخش سریال «وفا» از امروز ساعت 8 صبح از رادیو نمایش آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، وفا داستان جوانی به نام ژوبین پناهی است که به جرم جاسوسی برای کشور اسرائیل در لبنان زندانی است. او به دلیل مشکلات روحی و روانی که پس از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس پیدا کرده به بیمارستان منتقل می‌شود. در این زمان مامور ویژه‌ای از طرف موساد و سازمان امنیت ملی اسرائیل برای ربودن او از آسایشگاه روانی وارد ایران می‌شود و....

پوریا پورسرخ، هانیه توسلی، فرهاد قائمیان و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران سریال «وفا» هستند که علیرضا افخمی نویسندگی و محمدحسین لطیفی کارگردانی آن را برعهده دارند. این برنامه به گویندگی و تنظیم رادیویی صنم صالحی، تهیه‌کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا و صدابرداری علی حاجی‌نوروزی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین تله‌فیلم مختار به کارگردانی داوود میرباقری امروز ساعت 9 در قالب برنامه رادیو فیلم از رادیو نمایش پخش می‌شود.این فیلم به کارگردانی و گویندگی بهرام سروری‌نژاد برای پخش از رادیو نمایش آماده شده است. مختارنامه ساخته داوود میرباقری است و فریبرز عرب‌نیا نقش اصلی آن را بازی می‌کند.

مسئولیت اجتماعی به روایت صبح و زندگی

رادیو سلامت امروز در برنامه صبح و زندگی به بررسی موضوع مسئولیت اجتماعی می‌پردازد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی سولماز عطایی و گویندگی مصطفی مصطفوی و محمد مطلب کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که امروز با حضور شریفی‌یزدی، جامعه‌شناس به این پرسش که ما در جامعه چگونه احساس مسئولیت می‌کنیم؟ پاسخ می‌دهد. برنامه صبح و زندگی ساعت 10 و 7 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها