حمایت کی‌روش فایده ای نداشت

فدراسیون فوتبال با وینگادا قطع همکاری کرد

قهرمانی نیم فصل اهمیتی ندارد

خطیبی: از استقلال شناخت نداریم/ادامه کار با وینگادا منطقی نیست

جام جم ورزشی: سرمربی تراکتورسازی تبریز می گوید عدم پخش بازی‌ها از سوی صدا و سیما به کاهش کیفیت بازی های لیگ منجر می شود.
کد خبر: ۷۳۴۶۳۰
خطیبی: از استقلال شناخت نداریم/ادامه کار با وینگادا منطقی نیست

رسول خطیبی درباره آخرین وضعیت تیمش پیش از دیدار با استقلال صحبت کرد.

* از بازی با استقلال شروع کنید. به احتمال فراوان با برتری در این دیدار نیم فصل را با قهرمانی پشت سر می گذارید.

قهرمانی نیم فصل تنها یک اسم است، اهمیتی ندارد و با به دست آوردن آن هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. مسئله اصلی موفقیت در انتهای فصل است که باید با تلاش به آن برسیم. موفقیت فعلی تراکتورسازی با تلاش زیاد به دست آمده و برای ادامه این موفقیت نباید دست از تلاش برداریم.

* مربع تیم شما در فاز تهاجمی خیلی خطرناک به نظر می رسید. حضور دلیر، نریمان جهان، احمدزاده و ادینیو هر تیمی را نگران می کند.

همه این بازیکنانی که اسم آوردید در قالب یک تیم فعالیت می کنند و این تیم ماست که موفق است و برای حریفان دردسر ساز می شود. در دو بازی قبلی ما سامان نریمان جهان را نداشتیم اما دچار افت کیفی نشدیم، پس این نشان می دهد که تراکتورسازی یک تیم است. تیمی که وابسته به تماشاگرانش است و اعضای مدیریتی، فنی و بازیکنان آن همه تلاششان را برای موفقیت آن می کنند.

* بازی با استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

استقلال تیم بسیار خوبی است که از بازیکنان و کادرفنی بسیار خوبی بهره مند است. امیدوارم بازی بدون حاشیه ای را از دو تیم شاهد باشیم و در نهایت آن تیمی که بیشتر از تلاش می کند پیروز میدان باشد. ما برای تداوم وضعیتمان نیاز به سه امتیاز داریم و به گونه ای برای این بازی آماده می شویم که به آن دست پیدا کنیم.

* ظاهرا این دیدار پخش تلویزیونی هم دارد.

درباره حق پخش صحبت زیاد شده است اما دو نکته را باید در این میان در نظر بگیرید. مسئله اول این است که زنان ایرانی، معلولین یا کسانی که به دلیل مشغله نمی توانند در استادیوم ها بازی را تماشا کنند، چه گناهی کرده اند که در این چند بازی گذشته بازی ها پخش تلویزیونی نشد؟ چرا حق آنها را پایمال می کنیم؟ مردم دوست دارند بازی های تیمشان را تماشا کنند و این انصاف نیست که آنها را از حقشان محروم کنیم.

* و مسئله دوم؟

مسئله دوم این است که ما دو – سه بازی قبلی استقلال را ندیده ایم. انصافا با چه شناخت و آنالیزی می توانیم برابر آنها بازی کنیم؟ این مسئله درباره استقلال هم صادق است. آنها هم از وضعیت ما اطلاع چندانی ندارند و دو تیم بدون آنالیز قبلی به مصاف همدیگر می روند. حداقل مسئله این است که آنالیزهایمان کامل نیست. از این مسئله یک مشکل خارج می شود و آن هم بی کیفیت شدن بازی هاست. وقتی تیم ها نتوانند از هم آنالیز خوبی دربیاورند و نقاط ضعف و قدرتشان را بسنجند، طبیعتا بازی کیفیت خوبی پیدا نمی کند و شاهد افت کیفی بازی ها می شویم.

* ظاهرا بازی تراکتورسازی و استقلال با حضور تماشاگران برگزار می شود. این مسئله چقدر به تیمتان کمک می کند؟

قطعا حضور هواداران در استادیوم به ما کمک زیادی برای موفقیت در بازی با استقلال می کند. اگر تراکتور تا اینجای کار خوب کار کرده و در صدر جدول بوده است، دلیل اصلی اش حضور پرشور هواداران است که در سرما و گرما بخاطر تراکتورسازی در استادیوم حاضر می شوند و به تیم کمک می کنند که موفق باشد. ما از اینکه این دیدار با حضور تماشاگران برگزار می شود خوشحال هستیم.

* شما را به عنوان کسی می شناسیم که در گسترش فولاد و تراکتورسازی به بازیکنان جوان اعتماد می کند. به همین دلیل می خواستیم نظرتان را راجع به نتایج تیم امید هم بدانیم.

متاسفانه نتایجی که در اینچئون بدست آمد، جای هیچ بحثی ندارد. صحبت درباره آن نتایج ناراحت کننده است و مقصر اصلی را فدراسین می دانم. به شخصه درهرجایی که بودم تاش کردم تا به جوانان با استعداد و جوان میدان دهم و از بها دادن به آنها ضرر هم نکرده ام. وقتی که می بینید عده ای در فدراسیون مدام رفقایشان را کاندید تیم ملی می کنند، باید قبول کنید که عزم جدی برای تغییر شرایط وجود ندارد.

* ادامه کار با وینگادا چطور؟

به نظر من ادامه کار با وینگادا کار منطقی نیست.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها