برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل

مردم برزیل امروز به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان دیلما روسف، رئیس‌جمهور کنونی و نماینده حزب کارگران و آئسیو نوس از حزب سوسیال دموکرات یکی را به عنوان رئیس‌جمهور آینده انتخاب کنند. با توجه به نزدیک بودن نتایج نظرسنجی‌ها، تحلیلگران این انتخابات را نفسگیرترین انتخابات طی سال‌های گذشته در برزیل می‌دانند.
کد خبر: ۷۳۱۴۳۷

به گزارش ایرنا، جمعه‌شب دو نامزد با برگزاری آخرین مناظره تلویزیونی به انتقاد شدید از یکدیگر پرداختند. نوس در این مناظره روسف و لوئیس لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل را به دریافت رشوه در شرکت نفتی پترو براس متهم کرد؛ در مقابل روسف این گزارش را رد و وعده داد از نشریه وژا به دلیل انتشار این گزارش کذب شکایت خواهد کرد. نوس ادعا کرد حزب کارگر که از 12 سال قبل در برزیل قدرت را در دست داشته است، سابقه فساد را حتی در دوران ریاست جمهوری لولا دا سیلوا دارد و به اعضای مجلس این کشور برای رای مثبت به قوانین دولت طی سال‌های 2003 تا 2011 رشوه پرداخت کرده است.

بخش دیگری از این مناظره داغ، به وضع اقتصادی برزیل اختصاص داشت. دو رقیب انتخاباتی در مورد اوضاع اقتصادی و رکود فعلی در این کشور و همچنین نرخ تورم که به رقم 5/6 درصد و بالاتر از سقف تعیین شده خود دولت این کشور رسیده است نیز با هم مجادله کردند. نوس در این مورد دولت روسف را به نظارت فراوان دولتی بر اقتصاد متهم کرد، با آن‌که روسف سعی کرد با اشاره به نرخ پایین بیکاری و افزایش حداقل دستمزد از عملکرد خود دفاع کند. از سوی دیگر، نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در برزیل نشان داد دیلما روسف در مرحله دوم 6 درصد از رقیب خود پیشی گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها