همه نگاه‌ها به لوئیس سوارس، ستاره جنجالی و اروگوئه‌ای بارسلوناست که برای اولین بار برای آبی اناری ها به میدان ‌می‌رود

جنگ ستاره‌ها در سانتیاگو برنابئو

نوبت به هیجان‌انگیزترین بازی باشگاهی دنیا رسید؛ نبرد دو تیم پرستاره رئال‌مادرید و بارسلونا در دیداری معروف به نام ال‌کلاسیکو.
کد خبر: ۷۳۱۱۱۵

رئال و بارسا امشب در هفته نهم لا لیگا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برابر هم به میدان می‌روند. تاریخچه بازی‌های این دو تیم تاکنون 260 مسابقه را به خود دیده است و بازی امشب دویست و بیست و هشتمین بازی رسمی آنها به شمار می‌رود.

در 227 بازی رسمی گذشته رئال‌مادرید 91 بار و بارسلونا 88 بار پیروز از میدان خارج شدند. همین آمار گویای رقابت تنگاتنگ دو قدرت بلامنازع فوتبال اسپانیا طی 80 سال گذشته بوده است. امشب هم دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که بارسلونا با چهار امتیاز برتری نسبت به رقیب دیرینه خود در صدر جدول قرار دارد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال‌مادرید پیش از دیدار تیمش برابر بارسلونا گفت: اکنون در بهترین شرایط خود قرار داریم و بازی به بازی بهتر می‌شویم. فصل را خوب شروع نکردیم و با دو شکست در لالیگا از حریفان خود عقب افتادیم؛ ولی رفته‌رفته توانستیم به شرایط خوبی برگردیم و باید بگویم که رئال در بهترین شرایط خود قرار دارد و امیدوارم بتوانیم در بازی برابر بارسلونا موفق ظاهر شویم و سه امتیاز این دیدار خانگی را بدست آوریم.

رئال امشب در حالی به مصاف بارسا می‌رود که ستاره خود گرت بیل را در اختیار ندارد. در غیاب بیل، آنچلوتی قصد دارد به ایسکوی جوان فرصت بازی بدهد.

سرمربی ایتالیایی تیم مادریدی در این باره گفت: من به ایسکو اعتماد زیادی دارم. او بازیکن بسیار خوبی است و می‌تواند کمک زیادی به رئال کند. آسیب‌دیدگی گرت بیل این فرصت را به ایسکو داده تا توانایی‌هایش را ثابت کند.

آنچلوتی همچنین فاش کرد از حضور په‌په در دیدار امشب مطمئن نیست. سرمربی رئالی‌ها یک انتقاد هم داشت که به ساعت برگزاری مسابقه برمی‌گشت. رئال‌مادرید و بارسلونا امشب ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف هم می‌روند که نسبت به سایر دیدارهای این دو تیم زمان آن کمی نامتعارف است.

آنچلوتی در این باره گفت: نمی‌فهمم چرا باید ساعت 18 (به وقت محلی) بازی کنیم. ساعت بازی زمان خوبی نیست زیرا مردم در پارک‌ها به‌سر می‌برند!

آندرس اینیستا، هافبک تاثیرگذار بارسلونا هم درباره این بازی بزرگ گفت: این بازی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند. اگر برنده شوید فقط سه امتیاز ساده نیست که به آن دست پیدا خواهید کرد؛ که ارزش خیلی بیشتری دارد. به نظر من این بازی برای هر دو تیم بیش از سه امتیاز دارد. فصل بسیار سختی پیش‌رو داریم و نمی‌توان از همین الان هویت تیم قهرمان را مشخص کرد. رئال‌مادرید بازیکنان خوبی جذب کرده است. باید مواظب این تیم باشیم. رئال با این بازیکنان جدیدی که جذب کرده، بسیار قوی خواهد شد.

تنها بازیکن بارسلونا که حضورش به دلیل مصدومیت در این دیدار قطعی نیست، سرخیو بوسکتس است که نتوانست در پیروزی 3 بر یک روز سه‌شنبه تیمش مقابل آژاکس بازی کند.

سوارس هم هست

سخنگوی فیفا عنوان کرد سوارس می‌تواند در ال‌کلاسیکوی امشب به میدان برود و هیچ‌ محرومیتی نخواهد داشت.

لوئیس سوارس در جام جهانی برزیل در بازی برابر ایتالیا، شانه کیه‌لینی را گاز گرفت و با محرومیت سنگینی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روبه‌رو شد که این محرومیت بیست و پنجم اکتبر(شنبه سوم آبان) به اتمام می‌رسد. فیفا با تائید حکم دادگاه عالی ورزش (CAS) اعلام کرد محرومیت سوارس به‌طور کامل تا قبل از ال‌کلاسیکو به پایان می‌رسد و این بازیکن اروگوئه‌ای مشکلی برای همراهی تیمش در این دیدار حساس نخواهد داشت.

جنگ مهاجمان زهردار

ال‌کلاسیکوی امشب تحت‌تاثیر خط حمله زهردار و آتشین دو تیم خواهد بود. یک طرف مسی است و نیمار و سوارس و در طرف دیگر هم رونالدو، بنزما و خامس. مسی در این فصل و تا اینجای کار 11 گل به ثمر رسانده است. هفت گل در لالیگا، دو گل در لیگ قهرمانان و دو گل هم در آرژانتین. این در حالی است که نیمار دیگر گلزن بارسلونا است. او در لالیگا هشت گل به ثمر رسانده، دو گل در لیگ قهرمانان زده و پنج بار هم برای تیم ملی کشورش گل زده است.سومین گلزن آبی و اناری‌پوشان سوارس است؛ بازیکنی که خیلی‌ها به گلزنی او در ال‌کلاسیکو امیدوارند. آمار سوارس پس از چهار ماه محرومیت کمی ضعیف است. او فقط موفق شده دو گل در تیم ملی کشورش بزند.

در طرف دیگر رونالدو به تنهایی 21 گل به ثمر رسانده است. او تا اینجا با 15 گل زده آقای گل لالیگا است، رونالدو سه گل در لیگ قهرمانان و دو گل در سوپر جام اروپا زده است و یک بار هم برای تیم ملی پرتغال موفق به گلزنی شده است. کریم بنزما دیگر بازیکن رئال‌مادرید است که می‌توان به گلزنی‌اش در ال‌کلاسیکو امیدوار بود. آمار نشان می‌دهد که کریم سه گل در لالیگا، چهار گل در لیگ قهرمانان و یک گل هم در تیم ملی فرانسه زده است. در نهایت به خامس می‌رسیم.

آقای گل جام جهانی نخستین گلش را برای رئال در سوپرجام اسپانیا مقابل اتلتیکو زد و دو گل هم در لالیگا به ثمر رساند. او مقابل بازل در لیگ قهرمانان و در تیم ملی کلمبیا هم موفق به گلزنی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها