اعضای یک شبکه هرمی که طعمه‌های خود را در مخفیگاهشان زندانی می‌کردند، در کرج دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۳۰۲۲۶

به گزارش جام‌جم، مرد جوان که آخرین ترم دانشگاه خود را در یکی از شهرهای شمالی می‌گذراند، قصد سفر به تایلند را داشت که به طرز مرموزی ناپدید شد. خانواده او که نگران شده بودند به جستجو پرداخته و با گذشت 18 ماه بی‌خبری، سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد وی به عضویت یک شرکت هرمی در آمده و مجبور به ادامه همکاری با آنها شده است و در خانه‌ای در شهر کرج به سر می‌برد.

آنها با کشف این سرنخ با حضور در پلیس آگاهی استان البرز خواستار پیگیری ماجرا شدند. کارآگاهان سپس وارد عمل شده و جوان گمشده را همراه هفت جوان دیگر شناسایی و دستگیر کردند.

در جریان بررسی‌ها مشخص شد، سرشاخه این شرکت هرمی هم در میان دستگیرشدگان است.

متهم وقتی در مقابل افسر پلیس قرار گرفت، گفت: از 1.5 سال پیش با همدستانم فعالیتمان را شروع کردیم. آنها دستگیر شدند و من همچنان مخفیانه به فعالیت ادامه دادم. این بار شیوه کلاهبرداری‌هایم را عوض کردم و به بهانه مجوز سفر به خارج از کشور، طعمه‌هایم را از میان دانشجویان و افراد بیکار شناسایی کرده و آنها را به دام می‌انداختم. آنها را یک ماه در مخفیگاهمان زندانی می‌کردیم. قربانیان وقتی اطمینان پیدا می‌کردند که به پولشان نمی‌رسند، مجبور به همکاری با من بودند تا سرمایه از دست رفته خود را دوباره به دست آورند. تاکنون با این ترفند مبالغی کلان به دست آورده‌ام.

پس از اعتراف متهم، بقیه اعضای باند نیز به همدستی با وی اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها