نمایش «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در شبکه دو

درخشنده مهمان «جیوگی» می شود

کافی است یک نفر انگشتش را جلوی بینی‌اش بگیرد و تکرار کند: هیس! ناخواسته ساکت می‌شویم. سال گذشته بود که یکی از کارگردان‌های مطرح سینما به همین شکل ما را به سکوت واداشت. حتما اغلب شما آن را به‌خاطر دارید و با آمدن نام «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به معضلاتی می‌اندیشیم که پوران درخشنده آنها را در قالب یک فیلم سینمایی برایمان روایت کرده بود.
کد خبر: ۷۲۹۸۷۱
خانم هیس!

این فیلم درباره آزار جنسی کودکان دختر و تعرض به اطفال خردسال بود و فارغ از هرگونه نگاهی ساخت آن نیازمند جسارت و تحقیقات گسترده‌ای بود که درخشنده و تیمش با جسارت در آن قدم نهادند و تا پایان این مسیر را طی کردند.

هر چند انتقادهای زیادی هم به این فیلم وجود داشت اما جسارت درخشنده برای بیان معضلی که شاید کمتر کسی جرات حرف زدن درباره آن به زبان هنر را داشت قابل ستایش است و نمی‌توان از نکات و نقاط مثبت کار وی گذشت.

او حالا یک بار دیگر قصد دارد ما را به سکوت فرا بخواند. باز هم انگشتش را جلوی بینی‌اش گرفته و می‌خواهد یک هیس دیگر را روایت کند.

این هیس هم درونمایه‌ای اجتماعی دارد و به معضل دیگری که چند سالی است جامعه ما درگیر آن است، می‌پردازد.

درخشنده روز گذشته اعلام کرد در حال نوشتن فیلمنامه تازه‌ای است با نام«هیس! عشق خواب است».

او قصد دارد این بار سراغ طلاق برود و این معضل اجتماعی را هم برای ما با تماشای خاص خودش به تصویر بکشد.

البته چنانچه گفته است، قبلا نام این فیلمنامه «خانم مال معرفی کنید» بوده و آن را تغییر داده است. این نام برگرفته از دیالوگی بوده که همیشه در دادگاه‌ها به خانم‌هایی که درخواست گرفتن مهریه دارند،‌ گفته می‌شود، اما در هر صورت او تصمیم گرفته نام فیلم را تغییر دهد و ما را به تماشای یک هیس دیگر بکشاند.

درخشنده گفته است که فیلمنامه را برای ارائه و دریافت پروانه ساخت آماده می‌کنم تا شاید یکی دو ماه دیگر شرایط ساخت آن فراهم شود.

باید امیدوار بود که درخشنده این بار هم با جسارت و تحقیق در این راه قدم بردارد و یک هیس به یاد ماندنی دیگر را روایت کند و همچنین امیدوار بود که روند هیس هایش را متوقف نکند و خانم هیس سینمای ایران شود و همچنان موفق در این راه قدم بردارد.

زینب مرتضایی‌فرد ‌- گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۰
۰
فیلم هیس خانم درخشنده بسیار زیبا و تأمل برانگیز بود من كه مشتاقانه منتظر فیلم جدیدش هستم . موضوع جدید فیلم هم خیلی جالبه و خیلی از خانواده ها با آن درگیرند و طعم آن را چشیدند.
خانم درخشنده متشكریم

نیازمندی ها