با وجود شایعات مطرح شده، سخنگوی باشگاه، شایعه تغییرات مدیریتی را تکذیب کرد

پرسپولیس اسپانسر 30 میلیاردی را کنار زد

فصل برای پرسپولیسی‌ها ناآرام تر از آنچه ‌فکرش را می‌کردند در حال گذر است؛ بعد از کنار‌گذاشتن علی دایی و علیرضا رحیمی، با اسپانسر 30 میلیاردی پرسپولیس هم قطع همکاری شد تا صحبت از موج دوم تغییرات مدیریتی در میان باشد.
کد خبر: ۷۲۸۹۲۰

از همان روز اولی که امیررضا خادم به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در پیگیری فرآیند خصوصی‌سازی و واگذاری استقلال و پرسپولیس، با اسپانسر پرسپولیس به توافق رسید، همه با شک و تردید درباره این اسپانسر 30 میلیاردی حرف می‌زنند.

با راه‌اندازی شرکتی که تاریخ ثبتش بعد از توافقات صورت گرفته بود، آمده بود تا پرسپولیس را از شر بدهی‌های چند ده میلیاردی نجات دهد، اما ظاهرا فقط یک چک دو میلیاردی از این اسپانسر در موعد مقرر وصول شد. همان روزهای اول خبرنگاران با طرح سوالاتی از این دست که این اسپانسر چیست؛ کیست و از کجا آمده؟ تلاش زیادی کردند تا به علیرضا رحیمی، بابت آینده مبهم باشگاه پرسپولیس هشدار بدهند اما جواب مدیرعامل وقت باشگاه به خبرنگاران یک جمله بود؛ تا وقتی چک‌های اسپانسر نقد می‌شود کاری با این مسائل نداریم!

حالا نه صندلی مدیرعاملی به رحیمی‌وفا کرده و نه چک‌های اسپانسر نقد می‌شود. در این شرایط قطع همکاری با اسپانسر اولین تصمیم اجرایی است. البته امیر خادم، فعلا ترجیح می‌دهد سکوت کند.

او دیروز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که نمی‌تواند در مسائل داخلی باشگاه‌ها دخالت کند، درباره اسپانسر کاملا دوپهلو حرف زد و گفت: احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد، یعنی ممکن است هم همکاری با اسپانسر ادامه داشته باشد و هم امکان دارد این همکاری لغو شود.

این صحبت درحالی مطرح شد که دیروز صبح مسئولان باشگاه پرسپولیس نماینده اسپانسر را به ساختمان باشگاه راه ندادند. خبرگزاری فارس هم در این راستا از تخلیه اتاق اسپانسر و عوض کردن قفل‌های این اتاق خبر داد تا مشخص شود این بار تصمیم گرفته شده جدی است و فصل همکاری مشترک میان دو طرف به پایان رسیده است.

یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس که نمی‌خواست نامش فاش شود، با تائید این خبر به «جام‌جم» گفت: سه ماه است که با اسپانسر باشگاه پرسپولیس درگیر هستیم.

متاسفانه آنها در این مدت نتوانستند آنطور که باید به تعهداتی که داشتند عمل کنند. این درحالی است که آنها از ابتدا با مشکلات باشگاه پرسپولیس و چالش‌های قبول این مسئولیت آگاه بودند. یعنی ما چیزی خلاف واقعیت به گروه اسپانسری انتقال ندادیم.

حتی در پاره‌ای موارد ما مشکلات موجود را با بزرگنمایی به آنها گفتیم تا اگر نمی‌توانند از پس این مسئولیت بربیایند در همان ابتدای کار انصراف خود را اعلام کنند. با این حال آنها نتوانستند به تعهداتی که در قبال باشگاه داشتند عمل کنند.

این عضو هیات رئیسه باشگاه پرسپولیس با بیان این‌که بزرگترین مشکل اسپانسر پرسپولیس درآمدزایی بود، افزود: تا آنجایی که ما در جریان هستیم، حتی وزارت ورزش و جوانان به گروه اسپانسری پرسپولیس تخفیف چند میلیاردی داد تا بتواند به تعهداتش عمل کند اما آنها در انجام این مسئولیت کوتاهی کردند. به همین خاطر هیات مدیره تصمیم به قطع همکاری با اسپانسر گرفت.

بندی که دردسرساز شد

خبر قطع همکاری قطعی باشگاه پرسپولیس با اسپانسر در حالی امروز روی سایت این باشگاه قرار می‌گیرد که به گفته یک منبع آگاه، اسپانسر فوق از ابتدای فصل تاکنون 12 میلیارد تومان به پرسپولیس چک داده است. در این میان چیزی که باعث ایجاد اختلاف شده برگشت خوردن چک‌های اسپانسر است. اگرچه معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس به صراحت به این موضع اشاره نکرد اما در صحبت هایش با ایسنا به بندی اشاره کرد که هیات مدیره باشگاه خواهان اضافه کردن آن به مفاد قرارداد بود. تفرشی گفت: در آخرین جلسه‌ای که بین هیات مدیره باشگاه و اسپانسر برگزار شد، قرار شد یک بند به قرارداد بین دو طرف اضافه شود. آن بند از طرف باشگاه گذاشته شده بود و عبارت از این بود که اگر هر یک از چک‌های اسپانسر به هر دلیلی برگشت خورد، باشگاه بلافاصله می‌تواند قرارداد را لغو کند که این از نظر ما منطقی نبود. به همین خاطر پیشنهاد دادیم بند دیگری هم به قرارداد اضافه شود به این صورت که اگر باشگاه هم به تعهدات خود در قبال اسپانسر عمل نکرد، خسارتی را پرداخت کند. صورتجلسه آماده شد و به وزارت ورزش رفت تا امضا شود اما ناگهان دیدیم که سیاسی روی 6 ـ 5 بند صورتجلسه خط قرمز کشیده است؛ آن هم صورتجلسه‌ای که 5 ـ 4 روز روی آن کار شده بود و همه بر سر آن توافق کرده بودند.

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در عین حال، اعمال تغییرات مدیریتی در باشگاه را طی یکی دو روز آینده محتمل دانست تا در کنار بحث قطع همکاری، شایعه تغییر مدیریتی هم در این باشگاه سر زبان‌ها بیافتد. اگرچه باشگاه پرسپولیس در نخستین واکنش نسبت به صحبت‌های تفرشی، پست معاونت اقتصادی را از این باشگاه حذف و دلیل تخلیه اتاق اسپانسر را تغییر کاربری معاونت اقتصادی به کمیته اقتصادی و برنامه‌ریزی عنوان کرد اما شایعه ایجاد تغییرات و تحولات مدیرتی در یکی دو روز آینده سخنگوی باشگاه را هم به واکنش وا داشت. مهدی خواجه‌وند درباره این‌که شنیده می‌شود سیاسی و منتقمی روز دوشنبه از کار برکنار می‌شوند، به تسنیم گفت: تمام این مسائل حدس و گمان است و صحت ندارد. منتقمی و سیاسی به باشگاه کمک می‌کنند و ان‌شاءالله که این حرف‌ها شایعه باشد.

به دنبال جاسوس

البته مواردی که در این گزارش به آنها اشاره شد تمام حاشیه‌‌هایی نیست که می‌تواند در آینده تیم پرسپولیس تاثیرگذار باشد. این روزها حمید درخشان هرچقدر هم که بخواهد نسبت به قطع همکاری باشگاه با اسپانسر یا تغییرات مدیریتی بی‌توجه باشد، باز از کنار یک مساله به راحتی نمی‌تواند بگذرد؛ آن هم وجود جاسوس در اردوی قرمزهاست. سرمربی پرسپولیس با تاکید بر این‌که سخت‌ترین دوران زندگی ورزشی‌اش را در این تیم سپری می‌کند از برخورد با افرادی خبر داد که اخبار محرمانه داخل رختکن این تیم را به بیرون می‌دهند. وی با تقبیح این رفتار به مهر گفت: کسی که اخبار رختکن تیم را که مانند خانواده است بیرون می‌دهد شخصیت کوچکی دارد و درحد پرسپولیس نیست. مطمئن باشید به محض این‌که بفهمم چه کسی این کار را انجام داده مثل برق جلویش را می‌گیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها