معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر‌دار وزارت بهداشت با تاکید بر این‌که احتمال انتقال بیماری ابولا به کشور خیلی بعید است، گفت: در دو فرودگاه بزرگ کشور که ممکن است گاه مسافرانی از کشورهای آفریقایی وارد ایران شوند، ماموران گذرنامه آنها را به پایگاه‌های بهداشتی ارجاع می‌دهند تا با این مسافران مصاحبه و معاینه شوند و احتمال وجود ابتلا به ابولا در آنها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۸۴۸۴

محمود نبوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که مردم کشور به طور معمول به مناطقی که در آنها اپیدمی ابولا وجود دارد، مسافرت نمی‌کنند، افزود: در واقع احتمال انتقال این ویروس به کشور وجود ندارد، اما امکان اپیدمی این ویروس از روش‌های دیگر و به احتمال کم وجود دارد که تمهیداتی در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مبادی ورودی کشور به مسافران آگاهی داده می‌شود که در صورت بیماری، به پزشک مراجعه کنند و اگر هم تا سه هفته پس از ورود به کشور علائمی مانند تب و خونریزی پیدا کردند، با مراکز پزشکی تماس بگیرند و اطلاع دهند. این مقام مسئول به عموم مردم توصیه کرد: در این شرایط از سفر به مناطق آلوده به ابولا (غرب آفریقا) خودداری کنند، اما اگر مسافرتی به مناطق آلوده داشتند، به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها