یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر این‌که 78 درصد دشت‌های کشور در آستانه نابودی قرار دارد، گفت: ایران در میانه یک دوران سی ساله خشکسالی قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۸۴۴۲

به گزارش مهر، حمیدرضا تشیعی با اعلام این‌که 78 درصد دشت‌های کشور در آستانه نابودی است، گفت: بخش کشاورزی متهم ردیف اول این بحران است. کشاورزی ناپایدار اولین عامل ایجاد این مشکل است، به‌طوری که بیش از 90 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

معاون آبفای کشور اظهار کرد: بازنگری در تعرفه‌های آب به منظور اصلاح زیرساخت‌ها امری مهم است و تعیین تعرفه‌های آب باید به شوراهای محلی واگذار شود.

تشیعی با اشاره به چالش‌ها و راهبردهای آب و فاضلاب در بخش کیفیت آب آشامیدنی، کابوس ادامه بحران آب و خشکسالی را از موضوعات چالش‌زا برشمرد و افزود: نابودی منابع آب در بخش منابع زیرزمینی نیز از دیگر موضوعات بحرانی است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان این‌که ایران یک دوره خشکسالی سی ساله را پیش‌رو دارد که 13 سال آن را پشت‌سر گذاشته است، ادامه داد: این موضوع نیز یک هشدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون نظارت آبفای کشور گفت: بی‌توجهی به حفظ منابع آبی موجود و کاهش حجم آب با کیفیت مناسب نیز آسیب‌زا شده و هنوز این فرهنگ عمومی شکل نگرفته که کشور با مشکل کم‌آبی مواجه بوده و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان این‌که شبکه‌های آب و فاضلاب کشور استاندارد نیست، افزود: اکنون بسیاری از شهرهای کشور در تنش آبی قرار دارند و بحران آبی باعث بحران غذا، بهداشت و امنیت ملی می‌شود؛ پس باید نسبت به این موضوع حساس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها