رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، پوشش بیمه‌ای برخی خدمات بیمارستان‌ها برای بیماران روانی افزایش خواهد یافت، به طوری که سقف بستری بیماران روانپزشکی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر در هر سال 56 روز بوده است که با اجرای طرح این سقف افزایش می‌یابد و بیماران مدت زمان بیشتری را می‌توانند در بیمارستان بستری‌بمانند.
کد خبر: ۷۲۷۹۸۱

به گزارش مهر، احمد حاجبی افزود: تعداد زیادی از خدمات بخش سلامت روان که قبلا بیمه نبود، با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت‌پوشش قرار گرفت و همه خدمات روانپزشکی در بیمارستان‌های دولتی نیز بیمه است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم ما، شناسایی و درمان بموقع اختلالات روانپزشکی است، به همین منظور در طرح تحول نظام سلامت، این برنامه را تقویت کردیم و اعتقاد داریم تشخیص زودتر، مداخله درمانی زودرس را در پی دارد و از عوارض بیماری جلوگیری می‌کند.

حاجبی خاطرنشان کرد: سعی کردیم نقاط ضعفی را که تاکنون در زمینه ارائه خدمت به بیماران روانپزشکی بخصوص در موارد اختلالات شدید وجود داشت برطرف کنیم، زیرا تاکنون نقاط ضعف و فضاهای خالی بسیاری در این زمینه وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها