معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با اعلام اینکه یک چهارم هزینه خانوار در کشور صرف غذا می شود، از افزایش تقلبات غذایی خبر داد و گفت: برای شناسایی فرآورده های غذایی تقلبی، نیاز به تجهیزات جدید داریم.
کد خبر: ۷۲۷۷۳۸
افزایش تقلبات غذایی

دکتر رسول دیناروند روز چهارشنبه در همایش روز جهانی غذا اظهارداشت: با پیشرفت علم، شاهد افزایش تقلبات فرآورده های غذایی هستیم که شناسایی آنها نیازمند تامین تجهیزات جدید است.

وی با اشاره به تفاهمنامه ای که سازمان غذا و دارو با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده است، گفت: از این معاونت درخواست کردیم اعتبار 18 میلیاردی به ما بدهند که بتوانیم با روشهای جدید، تقلبات غذای و آلاینده های موجود را در آزمایشگاههای مرجع تشخیص دهیم.

دیناروند ادامه داد: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که سازمان غذا و دارو را از نظر زیرساختها تقویت کند و دستگاه قضا برای برخورد با تقلبات و تخلفات در حوزه غذا به ما کمک کند.

وی افزود: البته به رغم محدودیتهایی که برای ما ایجاد شده است، کارهای جدیدی را در حوزه غذا و دارو شروع کرده ایم که استفاده از بخش خصوصی در امر نظارت، یکی از برنامه هایی است که به صورت جدی دنبال می کنیم.

معاون وزیر بهداشت از اجرای طرح برچسب گذاری فرآورده های غذایی برای کمک به سلامت غذایی مردم خبر داد و گفت: این طرح کمک می کند تا مردم، مواد غذایی مضر را از سالم تشخیص دهند.

وی افزود: این برچسب تحت عنوان چراغ راهنمای غذایی و در یک دوره 18 ماهه بر روی تمام فرآورده های غذایی اجرا می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها