23 مهر، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی

امروز 23 مهر 1393 خورشیدی برابر با 20 ذی الحجه 1435 هجری و 15 اکتبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۲۷۵۳۶
23  مهر، شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی

هجری شمسی

23 مهر 1286

دولت مشیرالسلطنه با رأی اکثر نمایندگان مجلس مبنی بر بی‌کفایتی، سقوط کرد.

23 مهر 1300

با ورود سردار سپه به رشت و انزلی، به عمر جمهوری سوسیالیستی گیلان خاتمه داده شد.

23 مهر 1306

احداث راه‌آهن سراسری ایران آغاز شد.

23 مهر 1330

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی انگلستان در مورد ملی شدن صنعت نفت ایران را مسکوت گذاشت

23 مهر 1341

شاه به نامه اعتراضیه علما و مراجع قم درباره لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی پاسخ داد و در آن مدعی احترام به اسلام شد.

23 مهر 1361

آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی ـ امام جمعه کرمانشاه ـ هنگام اقامه نماز جمعه توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به شهادت رسید.

23 مهر 1378

اسقف اعظم آرداک مانوکیان رهبر ارامنه ایران درگذشت. وی در بیروت متولد شد و در لبنان و فرانسه در رشته الهیات مسیحی به تحصیل پرداخت و پس از دستیابی به مقام اسقف اعظمی عازم تهران شد. مانوکیان بیش از چهل سال خلیفه و رهبر ارامنه ایران بود و آثاری تدوین کرد که از آن جمله به «اعیاد کلیسای ارمنی» می توان اشاره کرد.

هجری قمری

20 ذیحجه 689

کمال الدین ابوالعطا محمود بن علی مرشدی کرمانی مشهور به خواجوی کرمانی از شاعران و عارفان ایرانی در کرمان متولد شد. او در کرمان و فارس تحصیل کرد و بعد به سفر به همدان، بغداد، اصفهان، شیراز و تبریز و آشنایی با آداب و رسوم مردم پرداخت. آثار ارزشمند خواجوی کرمانی روضه الانوار، گوهر نامه، کمال نامه، گل و نوروز و مثنوی همای همایون است. وی در اواخر عمر مدتی با لسان المک حافظ شیرازی مصاحبت داشت و آرامگاه او در تنگ الله اکبر شیراز واقع است.

میلادی

15 اکتبر 1938

قانون عصای سفید توسط دکتر ناول پری و شاگردش دکتر بروک اعلام شد. هدف این دو محقق شناساندن شخصیت واقعی نابینایان به جامعه بود. در سال 1950 یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد روز پانزدهم اکتبر را به عنوان روز جهانی عصای سفید یا روز جهانی ایمنی نابینایان اعلام کرد. قانون عصای سفید ضمن ارائه تصویری جدید از نابینایان از آنان می خواهد به منظور حمایت از منافع خود از تمام مفاد این قانون مطلع باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها