22 مهر، صدور حکم اعدام طیب حاج رضایی

امروز 22 مهر 1393 هجری شمسی؛ 19 ذیحجه 1435 هجری قمری؛14 اکتبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده،بدین شرح است:
کد خبر: ۷۲۷۳۳۲
22  مهر، صدور حکم اعدام طیب حاج رضایی

هجری شمسی

22 مهر 1287

در پی شکست سخت نیروهای دولتی از مشروطه خواهان در تبریز، شاهزاده عبدالمجید میرزا عین‌الدوله ـ والی آذربایجان ـ از کار برکنار و به تهران احضار شد.

22 مهر 1328

مصدق به اتفاق 200 نفر از مدیران مطبوعات وسیاسیون کشور در اعتراض به سوء جریان انتخابات دوره شانزدهم مجلس، در مقابل دربار تحصن کردند. این تحصن پس از 5 روز بدون نتیجه خاتمه یافت.

22 مهر 1342

دادگاه تجدید نظر، مجدداً طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی را به اعدام محکوم کرد. این دو نفر در 16 مرداد نیز به اعدام محکوم شده بودند.

22 مهر 1369

با انتشار بیانیه مشترک دو کشور سفارتخانه‌های ایران و عراق در بغداد و تهران گشوده شد.

22مهر 1377

استاد سید محمدعلی صفیر، عالم و شاعر ایرانی درگذشت. وی پس از فراغت از تحصیل به تدریس پرداخت و در کنار آن به تاسیس مراکز فرهنگی و دینی توجه فراوان داشت. استاد صفیر طبعی بلند و همتی والا داشت و علاوه بر تدریس در انواع شعر و کارهای هنری ازجمله کارشی کاری نیز توانا و چیره دست بود. دیوان اشعار، خردنامه و درس دین از آثار استاد صفیر به شمار می رود.

هجری قمری

19ذیحجه 1257

سید محمد طباطبایی از رهبران مشروطه در کربلا و به قولی در تبریز متولد شد. او حکمت و اخلاق را از برزگانی چون میرزا ابوالحسن جلوه آموخت و بعد از واقعه حریم تنباکو به ایران آمد و مبارزات سیاسی خود را آغاز کرد. او فقیهی توانا و آشنا به حکمت اسلامی بود و پس از ائتلاف با سید عبدالله بهبهانی به عنوان رهبران روحانی نهضت مشروطه شناخته شدند.

میلادی

14اکتبر

روز جهانی استاندارد شناخته شده است. در سال 1969 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مقرر کرد از سال بعد، چهاردهم اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد تعیین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها