مردی که با فریب یک زن از طریق دوستی تلفنی دست به اخاذی‌های کلان از او می‌زد، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.
کد خبر: ۷۲۷۲۸۰
دوستی اینترنتی زن میانسال کار دستش داد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زن چهل ساله کرجی با عضویت در یک گروه اینترنتی‌ از طریق ارتباط تلفنی با مردی آشنا شد که ادعا می‌کرد پلیس است و در زمینه مقابله با مجرمان اینترنتی فعالیت دارد.

زن میانسال به گمان این‌که او واقعا پلیس است، مشکلات پیش آمده در زندگی‌اش را بازگو کرد تا شاید بتواند در حل مشکلات او را یاری‌ کند.

هنوز دو ماهی از این ارتباط نگذشته بود که مرد جوان به بهانه مشکل مالی و هزینه درمان والدینش، زن میانسال را فریب داد و از او 15 میلیون تومان اخاذی کرد.

ارتباط آن دو ادامه داشت تا این‌که مرد از زن میانسال خواستگاری و عنوان کرد چنانچه او نپذیرد، دو فرزند وی را خواهد کشت.

در پی تهدیدهای مرد اخاذ، او تصمیم به جدایی از شوهرش گرفت، اما موفق به این کار نشد و نتوانست مهریه‌اش را طلب کند.

زن میانسال این بار با تحریک متهم از خانه‌ فرار کرد و به شهرستان مشهد رفت. ساعاتی پس از حضور وی در پایانه مسافربری نگذشته بود که زن جوانی نزدش آمد و خود را پلیس و از همکاران مرد معرفی کرد و او را با خود برد.

راننده زن پس از طی مسافتی مقابل خانه‌ای در حومه شهر توقف کرد و او را به درون خانه برد. ساعاتی بعد مرد اخاذ به آنها ملحق شد و زن میانسال را در یکی از اتاق‌ها حبس و تهدید کرد این زن پلیس مسلح است. اگر تصمیم به فرار بگیرد، به دستور وی به او شلیک خواهد کرد و جسدش را در بیابان دفن می‌کند. زن با شنیدن حرف‌های تهدیدآمیز مرد بناچار سکوت کرد و سه روز در آن خانه حبس بود تا این‌که روز چهارم مرد اخاذ به آنجا آمد و از او خواست به منزلش بازگردد و این بار پول بیشتری تهیه کند اما زن این بار برای نجات خود و فرزندانش با حضور در پلیس فتای استان البرز، ماجرا را به پلیس اطلاع داد و کمک خواست.

با تشکیل پرونده و به دستور سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلیس فتای استان البرز کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. آنها با توصیه به زن شاکی از او خواستند در تماس بعدی مرد اخاذ در محل ملاقات با وی حاضر شود.

چند روز پیش وقتی متهم با شاکی تماس گرفت تا مقداری از پول در خواستی را برایش در یکی از محله‌های جنوبی شهر کرج بیاورد ماموران فتا به جای وی در آنجا حاضر شدند و مرد جوان را شناسایی کردند.

با دستگیری متهم، وی به پلیس فتای استان البرز منتقل شد و در بازجویی به تهدید و اخاذی از شاکی با جعل عنوان پلیس اعتراف کرد و گفت: با فریب شاکی وقتی متوجه شدم وضع مالی او و خانواده‌اش مناسب است، تصمیم به اخاذی از او گرفتم. همسرم نیز در پی تهدید‌هایم با من همدست شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که زنان و دختران جوان با استفاده از گوشی‌های هوشمند و نصب نرم‌افزار‌های اینترنتی روی این گوشی‌ها با افراد غریبه ارتباط دوستی برقرار می‌کنند. آنها براحتی با اعتماد به این افراد اطلاعات شخصی و عکس‌هایشان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، غافل از این‌که ممکن است در دام افرادی اخاذ گرفتار شوند و جان، مال و آبروی خانوادگی‌شان به خطر بیفتد.

وی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم در برقراری ارتباط‌های اینترنتی از طریق‌ گروه‌هایی که عضو آن می‌شوند دقت لازم را داشته باشند تا گرفتار افراد سودجو و اخاذ نشوند و اگر به دام این‌گونه افراد افتادند با حضور در مراکز پلیس فتای شهرشان موضوع را گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
این باید درس عبرتی باشد برای انهایی كه ارتباط های نامشروع اینترنتی برقرار میكنند وباعث بدبختی وبد نامی خودوخانواده میگردند
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
اشتباه بزرگ از طرف خانم میانسالی بوده كه فریب ان مرد را خورده انهم درحالی كه همسرودوفرزند دارد.فرض میشود كه ان مرد بلیس یاشاغل در هر ادارهای بوده.یك كارمند راسا نمیتواند مشكل گشای كار مردم باشدمگر اینكه انكار درچهارچوب برنامه ای توسط اداره زیربط باشدوبرای ان برنامه ریزی شده باشد.بنظرمیرسددراین موردرسانه ها وظیفه سنگین تری دارند.اگرفراموش نشده باشد چندی بیش وكلای دادگستری نیزبه دام كلاهبرداران افتادندكه جای بسی تعجب بودوافتادن خیاط دركوزه را تداعی میكرد.
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
۰
۰
درخت مكر زن صد ریشه دارد ، فلك از دست زن اندیشه دارد . البته منظور شاعر ، زنان بوالهوسی است كه شیطان را درس میدهند .

نیازمندی ها