ماهیگیران شهرستان جاسک، صید ساردین ماهیان را در دریای مکران در محدوده‌ شهرستان جاسک آغاز کردند.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۹
آغاز صید ساردین در جاسک

حیدری‌نژاد، معاون صید شیلات شهرستان جاسک پیش‌بینی کرد صیادان امسال 6000 تن ساردین ماهی صید کنند.

وی افزود: ورود قایق‌های بدون مجوز، کم و محدود کردن صیدگاه‌ها، صید در آب‌های کم عمق برای حفظ ریز ماهیان و شکوفایی مرجان‌ها در این فصل سال، از عوامل کاهش ساردین ماهیان است.

معاون صید شیلات شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: 600 ماهیگیر صید ساردین ماهیان را در آب‌های دریای مکران در محدوده‌ی شهرستان جاسک از اول مهرماه با 22 قایق و 5 لنج آغاز کردند.

حیدری‌نژاد با اشاره به اینکه فصل صید ساردین ماهیان تا اردیبهشت‌ماه سال آینده است، تصریح کرد: صیادان جاسکی پارسال، در هشت ماه فصل صید ساردین ماهیان، 7000 تن ماهی ساردین صید کردند.

وی با بیان اینکه این شهرستان پس از قشم رتبه‌ دوم صید ساردین ماهیان را در هرمزگان دارد، ادامه داد: 75 درصد ساردین ماهیان صید شده به کارخانه‌های پودر ماهی شهرستان جاسک تحویل داده می‌شود.

معاون صید شیلات شهرستان جاسک گفت: هر کیلو ساردین ماهی بین 4500 تا 5000 تومان به کارخانه‌های پودر ماهی فروخته و بقیه به صورت خوراکی به شهرهای میناب، بندرعباس و رودان فرستاده می‌شود.

حیدری‌نژاد با اشاره به اینکه برای تولید یک کیلو پودر ماهی به 4 کیلوگرم ساردین ماهی نیاز است، خاطرنشان کرد: صیادان جاسکی کاهش زیستگاه‌ها را از مشکلات خود عنوان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها