جام جم ورزشی: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «بازی بازیکنان پرسپولیس به هیچ عنوان جذابیتی برای کی‌روش نداشت و همین امر سبب حضور نداشتن بازیکنی از بین سرخ‌پوشان در تیم ملی شده است.»
کد خبر: ۷۲۷۰۵۰
چرا در لیست کی‌روش یک پرسپولیسی هم نبود؟

ابراهیم آشتیانی در مورد دعوت نشدن بازیکنی از پرسپولیس برای تیم ملی اظهار داشت: «این مطلب به نظر سرمربی تیم ملی باز می‌گردد. به نظرم پرسپولیس بازی های دلچسب و جذابی را انجام نداد و شاید کی‌روش حق داشت که بازیکنی را دعوت نکند.»

او ادامه داد: «اگر نیلسون ایرانی بود لیاقت حضور در تیم ملی ایران را داشت. البته بنگر و صادقیان هم بازی های خوبی را انجام دادند و می‌توانستند در تیم ملی حضور داشته باشند.»

بهترین بازیکن جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۷۲ بازیکنان پرسپولیس را فاقد خود باوری دانست و گفت: «بازیکنان پرسپولیس ظرفیت خود را نشان ندادند و به همین خاطر در تیم ملی حضور پیدا نکردند. بازیکن باید خود را به تیم ملی تحمیل کند.»

آشتیانی با ابراز امیدواری از دعوت بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی خاطرنشان کرد: «امیدوارم هر چه زودتر شاهد عملکرد بهتر پرسپولیس و به تبع آن دعوت بازیکنان به تیم ملی باشیم. فراموش نکنیم حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی یکی از عوامل مهم در جذابیت تیم ملی است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد شرایط حال حاضر پرسپولیس نیز گفت: «پرسپولیس بازیکنان خوبی در اختیار دارد و هنوز هم می‌تواند جزو مدعیان باشد. حمید درخشان مربی کارآزموده‌ای است که با تیم‌های مختلف کار کرده و با پرسپولیس هم می‌تواند موفق باشد.»

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار پرسپولیس برابر سپاهان نیز تاکید کرد: «پرسپولیس هیچ گاه نباید برای مساوی به میدان برود. پرسپولیس زمانی برابر منچستر یونایتد و بنفیکا به میدان می‌رفت و در برابر آنها به هیچ عنوان به دنبال تساوی نبود.»

او افزود: «پرسپولیس در مقابل سپاهان کاملا عقب کشیده بود و این امر اصلا در شأن پرسپولیس نیست که برای تساوی پا به میدان بگذارد.»

آشتیانی تصریح کرد: «تیمی که به دنبال بازی تدافعی است، باید بر روی حفظ توپ یا ضد حمله‌ها برنامه‌ریزی کند. در صورتی که پرسپولیس به دنبال این موارد نبود و فقط زیر توپ می‌زد. این بازی سبب دلسرد شدن هواداران می‌شود و پرسپولیس باید شیوه بازی خود را تغییر دهد.»

او با بیان اینک پرسپولیس باید از تفکر دفاعی فاصله بگیرد، تصریح کرد: «در بازی مقابل سپاهان آنقدر بر روی دفاع فشار بود که بازیکنان تمرکز خود را در اواخر بازی از دست دادند و گل دیرهنگام را دریافت کردند.»

آشتیانی ادامه داد: «پس از تغییر سرمربی تیم، شرایط تقریبا تغییر کرد و از نظر فنی بازی‌های پرسپولیس بهتر شد ولی اگر پرسپولیس بخواهد این چنین بازیهایی را انجام دهد مطمئن باشید نتیجه نخواهد گرفت.»

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان با اشاره به اینکه حاضر است به حمید درخشان برای عملکرد بهتر و موفقیت مشاوره دهد خاطرنشان کرد: «دوست دارم به حمید درخشان مشورت دهم و به او کمک کنم. هم من و هم تمام پیشکسوتان پرسپولیس به دنبال موفقیت این تیم هستیم و بدون هیچ چشم داشتی تلاش می‌کنیم پرسپولیس جزو مدعیان قهرمانی باشد.»(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها