کوچکترین ذره ویروسی موجب انتقال بیماری می‌شود

ابولا در کمین پرستاران و نظامیان + عکس

محققان یک شرکت در آمریکا موفق به طراحی روباتی شده‌اند که در کمترین زمان ممکن، ویروس‌های کشنده ابولا را نابود می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۳۲۸

به گزارش ایرنا ، این روبات کوچک Little Moe نام دارد و با استفاده از اشعه‌ ماورای بنفش که 25 هزار مرتبه قوی‌تر از نور خوشید است، تمام پاتوژن‌های خطرناک از جمله ابولا را نابود می‌کند. قرار است از این روبات در بیمارستان‌ها استفاده شود. اکنون در 250 بیمارستان آمریکا روبات‌هایی نصب شده که در مدت 2 دقیقه، تمام میکروب‌ها از جمله میکروب ابولا را نابود می‌کنند.

به گزارش رویترز، روبات ساخته شده از سوی محققان تگزاسی، با چرخ در تمام فضای اتاق حرکت می‌کند و با استفاده از گاز غیرسمی به نام زنون، در هرثانیه حدود 1.5 پالس اشعه ماورای بنفش تولید می‌کند که برد آن حدود سه متر است. این روبات که هزینه آن حدود 104 هزار دلار آمریکاست اکنون در بیمارستان پرسبایتریان تگزاس ،همان بیمارستانی که محل بستری تنها قربانی آمریکایی ابولا بود، مورد استفاده قرار گرفته است. ماه گذشته یک مسافر مبتلا به ویروس ابولا از لیبریا وارد آمریکا شد. این مرد چهل و دو ساله پس از انجام اقدامات پزشکی لازم دو روز قبل در تگزاس درگذشت.

به گزارش مقامات آمریکایی، برای مقابله با بیماری ابولا، پنج فرودگاه این کشور اقدامات جدیدی برای غربالگری مسافران آغاز کرده‌اند.

این پنج فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی JFK نیویورک، نیوآرک، واشنگتن دالس، شیکاگو اهار و فرودگاه بین‌المللی آتلانتا هستند. 94 درصد مسافرت‌های انجام شده از کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون که مراکز ابولا محسوب می‌شوند از این فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

کارمندان ویژه فرودگاه همه بیماران را از نظر تب و نشانه‌های ابولا مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند. به گزارش مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، روزانه 150 مسافر از کشورهای مذکور وارد آمریکا می‌شوند. بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، از اوایل سال 2014 تاکنون بیش از 8000 نفر در گینه، لیبریا و سیرالئون به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آنها بیش از 3800 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها