متهمان درعمق 4 متری زمین فاصله چندانی برای رسیدن به محل سرقت نداشتند

حفر تونل برای سرقت از امامزاده

چند نفر که در عمق4 متری زمین قصد کشف اشیای عتیقه از یک امامزاده را داشتند، پس از حفر 25 متر تونل دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۲۵۵۱۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در ارتباط با دستگیری اعضای این باند گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر این‌که افرادی داخل یک کارگاه نجاری در مجاورت صحن یکی از امامزادگان شهرستان پاکدشت در استان تهران اقدام به حفر تونل زیرزمینی می‌کنند، موضوع با دستور قضایی در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

سرهنگ فرهاد قدسی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه گروهی از ماموران برای بررسی بیشتر موضوع به محل اعزام و با هماهنگی مقام قضایی کارگاه نجاری را بازرسی کرده و سه نفر را که به طرز مشکوکی داخل کارگاه مشغول کار بودند، دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از این کارگاه که پوشیده از چوب و تخته و براده چوب بود، مقادیر زیادی خاک که ماهرانه در نقاط مختلف کارگاه جمع‌آوری شده و کارگاه را به حالت متروکه و غیرفعال و انباری درآورده بود، کشف کردند. سرهنگ قدسی ادامه داد: ماموران با پیگیری و جستجو در محوطه این کارگاه متروکه، سرانجام محل حفاری در ضلع غربی کارگاه نجاری را که نزدیک‌ترین محل به آستان مقدس امامزاده بود، کشف و با کمک ماموران آتش‌نشانی وارد محل حفاری شده و دریافتند این افراد برای رسیدن به آستان امامزاده، ۲۵ متر تونل زیرزمینی در عمق چهار متری زمین حفاری کرده و حدود ده متر تا امامزاده فاصله داشته‌اند که با حضور ماموران در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

وی عنوان کرد: ماموران با حضور در این تونل مشاهده کردند متهمان داخل تونل را برق‌کشی کرده و تعدادی تجهیزات حفاری متعلق به این افراد نیز توسط ماموران کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌های انجام شده به حفر این تونل به قصد کشف اشیای عتیقه‌ای که تصور می‌کردند در آن محل دفن می‌باشد، اعتراف کردند.

با دستور قضایی در این زمینه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها