گفتگو با سعید منتظرالمهدی؛ سرپرست موسسه ناجی هنر

12سریال پلیسی برای امسال

«رهایی» از امشب در شبکه 2

سریال رهایی به کارگردانی مسعود تکاور یک اثر پلیسی درباره سرقت و گروگانگیری است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی، از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۷۲۵۰۵۴
«رهایی» از امشب در شبکه 2

در این سریال که دانیال حکیمی و میترا حجار از بازیگران اصلی آن هستند، داستان یک سرقت و گروگانگیری روایت می‌شود. در رهایی می‌بینیم که یک باند خلافکار بعد از یک سرقت بزرگ، تعدادی از شهروندان را گروگان می‌گیرند و همین باعث می‌شود پلیس نوپو که پلیس عملیات‌ ویژه و رهایی گروگان‌هاست، وارد عمل شود.

محمدرضا شفیعی درباره داستان سریال گفت: در اولین قسمت سریال اتفاق اصلی رخ می‌دهد و ما شاهد سرقت هستیم و بعد از آن اتفاقات مربوط به گروگانگیری به نمایش درمی‌آید.

سریال رهایی به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو و موسسه ناجی هنر تولید می‌شود و به گفته شفیعی تصویر قابل قبولی از خلافکارها و پلیس به نمایش می‌گذارد. وی در این باره گفت: سارقان، بزهکاران معمولی نیستند، آنها رقیب سرسختی برای پلیس هستند و نیروهای ویژه برای خنثی کردن طرح و نقشه حریف، توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. در این سریال شاهد تلاش‌های پلیس نوپو برای سامان دادن به یک بحران و نجات جان چند شهروند هستیم.

به گفته این تهیه‌کننده، تلاش شده رهایی سریالی باشد که هم حس تعلیق و اضطراب داشته باشد، هم صحنه‌های پرتحرک و هیجان. وی درباره روش‌های ایجاد جذابیت در سریال رهایی و ایجاد تحرک و ریتم مناسب در آن توضیح داد: سعی کردیم قصه‌ای طراحی کنیم که کاملا ایرانی باشد، نه شبیه به سریال‌های پلیسی خارجی. بنابراین اولین مساله‌ای که برایمان اولویت داشت این بود که قصه واقعی، باورپذیر و ایرانی باشد، به همین دلیل بسیاری از پرونده‌های پلیسی مربوط به تهران و شهرستان‌های مختلف را مطالعه کردیم تا به ایده اولیه رسیدیم و علی طالب‌آبادی فیلمنامه این سریال را در ده قسمت 40 دقیقه‌ای نوشت.

به گفته شفیعی فیلمنامه رهایی جوری طراحی شده که تمام این سریال رخدادهایی را به نمایش می‌گذارد که در واقع در سه یا چهار ساعت رخ می‌‌دهد.

این تهیه‌کننده درباره ساختار این سریال گفت: زمان در سریال رهایی هویت دارد و نقش تاثیرگذاری در شکل‌گیری رویدادها ایفا می‌کند. در این سریال داستان به صورت خطی روایت می‌شود و در کنار نمایش خط اصلی شاهد قصه‌های فرعی هستیم که به موازات هم پیش می‌رود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: نگارش و اجرای چنین فیلمنامه‌ای دشوار است اما نویسنده و کارگردان از بضاعت موجود بهره گرفته‌اند تا اثری قابل قبول ارائه کنند.

شفیعی درباره روند تصویربرداری سریال رهایی گفت: تصویربرداری آن در تهران انجام شده و بخش عمده اش در پادگان قلعه‌مرغی سابق (بوستان ولایت فعلی) به تصویر کشیده شده که از آن در سریال به عنوان کارخانه متروکه یاد می‌شود.

براساس توضیحات تهیه‌کننده در این منطقه، فضایی برای مخفی‌شدن باند خلافکار و پنهان کردن گروگان‌ها تدارک دیده شده و عملیات پلیس برای رهایی گروگان‌ها در این مکان تصویربرداری شده است.

/Media/Image/1393/06/29/635468492216012336.jpg

در برنامه‌ریزی اولیه قرار بود این بخش از سریال خارج از شهر تهران تصویربرداری شود اما به واسطه مشکلات و هزینه‌های این کار، بخشی از بوستان ولایت برای تصویربرداری عملیات ویژه پلیس، بازسازی شد.

بر اساس توضیحات شفیعی، در این سریال دانیال حکیمی نقش جلال را بازی می‌کند که پلیس است. میترا حجار هم نقش هما و همسر جلال را به عهده دارد که پرستار است. سام قریبیان نقش منفی و ضد قهرمان را ایفا می‌کند. لعیا زنگنه نقش هاله خواهر هما را بازی می‌کند. رامتین خداپناهی یکی دیگر از پلیس‌های سریال است و شاهد احمدلو نقش سردسته تبهکاران را برعهده دارد.

احمدلو از دوران کودکی بازیگری را آغاز کرد و در فیلم‌های مسعود کیمیایی از جمله دندان مار و سرب بازی کرد.او در جوانی کارگردانی در سینما و تلویزیون را آغاز کرد و فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند چند می گیری گریه کنی و سه دونگ، سه دونگ را مقابل دوربین برد.

احمد لو بعد از سال‌‌ها در سریال رهایی یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند.

مسعود تکاور به عنوان کارگردان، تاکنون آثار پلیسی متعددی ساخته که از آن جمله می‌توان به سریال‌های خط‌شکن و پیاده‌نظام و سریال آخرین آواز ققنوس اشاره کرد. شفیعی درباره انتخاب این کارگردان گفت: در ساخت آثار پلیسی، کارگردان و توانایی او اهمیت ویژه‌ای دارد، تکاور در مورد کارگردانی سریال پلیسی شناخت دارد و می‌داند چگونه شخصیت‌ها را در کنار هم بچیند.

این تهیه‌کننده اظهار امیدواری کرد مخاطب با تک‌تک شخصیت‌های این سریال همذات‌پنداری کند و از پیگیری داستان و تماشای اتفاقات قصه لذت ببرد. همه تلاش ما این بوده که یک سریال جذاب و پلیسی تعریف کنیم که مردم آن را دوست داشته باشند و در کنار دیگر آثار پلیسی تلویزیون جایگاه خودش را داشته باشد.

شفیعی تاکید کرد: سریال رهایی از همه امکانات و بضاعت موجود در کشورمان برای تولید آثار پلیسی و پرتحرک بهره گرفته است اما این بضاعت اندک است و نمی‌توانیم اتفاق ویژه‌ای در این باره رقم بزنیم اما تلاش کرده‌ایم با همین داشته‌های اندک یک سریال ارزشمند بسازیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
۰
۰
من خیلی این فیلم را دوست دارم مخصوصا ابراهیمی
شادی امیربیگی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
باعرض سلام و احترام من خیلی فیلم شما را دوست دارم من از بازیگران خیلی خوشم می اید خدا یار و نگهدارتان

نیازمندی ها