ماست مالی یک گستاخی بزرگ

تلویزیون بی بی سی با ارزیابی واکنش ها به اظهارات ضد ایرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد آن را بی اهمیت جلوه دهد.
کد خبر: ۷۲۳۴۷۰
ماست مالی یک گستاخی بزرگ

بی بی سی با اشاره به واکنش روحانی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی به اظهارات گستاخانه کامرون گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ایران از دیوید کامرون خواسته است تا به خاطر سخنرانیش در مجمع عمومی سازمان ملل رسما از ایران عذرخواهی کند. کامرون گفته بود که ایران باید دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارد و در برنامه هسته ای و برخورد با مردمش تغییر رویه دهد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم حرف های آقای کامرون درباره ایران را نادرست غیرقابل و قرن نوزدهمی خواند.

بی بی سی در ادامه افزود: عادی شدن روابط و گسترش روابط با انگلیس برای دولت آقای روحانی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. برای دولت آقای روحانی این نکته مهم است که اگر بتواند روابط خودش را روابط ایران را با دولت بریتانیا عادی کند گام مهمی برای عادی سازی سیاست خارجی خودش و تنش زدایی برداشته است و از طرف دیگر طبیعتا دربریتانیا نیز اشتیاق توسعه روابط با ایران وجود دارد از جمله برای همکاری بر سر پرونده هسته ای و در مبارزه با داعش و مسائل منطقه ای در نتیجه تمایل دو طرف بیشتر از آن است که این مسائل بتواند تاثیر جدی بگذارد

نتانیاهو شبیه ابوبکر البغدادی

سخنان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل به‌عقیده برخی از کارشناسان اسرائیلی و غربی چیزی جر تکرار مواضع گذشته نبود، از همین رو برای واشنگتن نیز غیرقابل‌قبول است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه السفیر، به‌عقیده برخی از کارشناسان غربی و حتی اسرائیلی سخنان تکراری بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به‌مثابه عرضه کالایی کساد بود که هیچ خریداری نیافت.

بسیاری بر این باورند که سخنان نتانیاهو نه برای غرب و آمریکا و نه حتی برای بسیاری از اسرائیلی‌ها قانع کننده نبود، زیرا کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی نیز در این باره گفتند که تمام کاری که نتانیاهو در سخنرانی خود انجام داد جمع‌بندی سخنرانی‌های قبلی بود که آن را با لحنی تند در مجمع عمومی تکرار کرد و در آن به‌طور یک‌جا به ایران، حماس و داعش، ابومازن و نازیسم اشاره کرد .

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی نیز نتانیاهو را به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش تشبیه کرده گفت نتانیاهو اصرار دارد که درگیری سیاسی در منطقه را به درگیری مذهبی تغییر دهد.

داعش برادرزاده صدام را فراری داد

برادرزاده صدام که هدایت عملیات نظامی داعش را برعهده دارد، پس از انکه به دست داشتن در جنایت اسپایکر و کشتن 1700 دانشجو و نظامی محکوم شد، به خارج عراق فراری داده شد.

رادیو صدای روسیه گزارش داد که "عمر سبعاوی" برادرزاده صدام اخیرا از طریق سوریه به همراه 10 تن دیگر عراق را ترک کرد که این اقدام پس از اعلام نتایج ابهامات کشتار اردوگاه اسپایکر صورت گرفت که در جریان آن 1700 تن کشته شدند و 10 هزار تن دیگر مفقودالاثر شدند.

قتیبه الموسوی فعال برجسته در مساله اسپایکر به نقل از منابع تاکید کرد که عمر سبعاوی در عملیات اعدام 1700 دانش‌آموز نظامی در نیروی هوایی عراق نظارت داشت.

الموسوی خاطرنشان کرد که سبعاوی از طریق سوریه و سپس ترکیه به یکی از کشورهای عربی فراری داده شده است و در آن کشور بیشتر سرکرده‌های حزب بعث از جمله برادر سبعاوی حضور دارند.

پروژه عبور از روحانی

گره زدن "میزان پایگاه اجتماعی روحانی به اصلاحات" و "بیان مطالبات گسترده از روحانی" را می‌توان مقدمه‌ای برای به حاشیه بردن کابینه روحانی، درگیر کردن آن با موضوعات فرعی، فشار برای اخذ امتیاز و همچنین دورخیز برای کلید زدن پروژه عبور از روحانی دانست که از مصاحبه‌ها و فشارهای اخیر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در حال رقم خوردن است.

به گزارش مشرق،اکنون «روحانی» در مرحله حساسی از انتخاب‌ها قرار دارد و باید میان مقاومت در برابر فشارهای افراطیون و یا تن دادن به مطالبات جناحی اصلاح‌طلبان و در گیر شدن با موضوعات حاشیه‌ای یکی را انتخاب کند. به نظر می‌رسد روحانی به جای تبدیل شدن به یک زیرمجموعه از جریان اصلاحات افراطی، به دنبال ایجاد موفق یک جریان سوم سیاسی در ایران باشد که مرز مشخصی با دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا داشته باشد و این تصمیم را می توان از اظهار نظر سخنگوی دولت اعتدال در مورد عملکرد جنجال آفرین وزیر علوم که در آستانه استیضاح قرار دارد، فهمید.

پیش بینی احمدی نژاد از فرجام مذاکرات با غرب

سایت جهان نیوز گزارش داد که محمود احمدی نژاد در جلسه "هما" گفته است: مذاکرات قطعا شکست خواهد خورد. این گونه که دولت جلو می رود و دستش خالی است، به نتیجه نخواهند رسید. آقای مشایی در این جلسه حضور داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها