سایت شفاف به نقل از ایلاف گزارش داد که در پی تمسخر «مریم منصوری» خلبان ایرانی تبار از سوی مجری شبکه فاکس نیوز آمریکا، 60 تن از شخصیت های فرهنگی ، رسانه ای و ارتشی آمریکا با نگارش نامه ای از وی عذرخواهی کردند.
کد خبر: ۷۲۳۰۷۵
عذرخواهی آمریکایی ها از خلبان زن ایرانی

ماجرا از آن جا آغاز شد که «گرک گاتفیلد» مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با تمسخر مریم منصوری، مدعی شد این خلبان در حدی نیست که علیه داعش بجنگد: «او در کشوری خلبان شده است که تا یک دهه قبل، زنان حق عضویت در ارتش را نداشتند؛ چه برسد به این که خلبان شوند. البته او خوش شانس است که تبعه امارات است؛ در برخی از کشورهای عربی و همسایگان این کشور، زنان حتی حق رانندگی هم ندارند. نمی دانم این خانم، با چه ابزاری توانسته به خلوت هواپیماها راه یابد؟!»

در واکنش به این توهین آشکار و نژادپرستانه، 60 نفر از شخصیت های رسانه ای، فرهنگی و افسران کهنه کار ارتش آمریکا با نگارش یک نامه سرگشاده به مریم منصوری، رفتار گاتفیلد را محکوم کردند. در این نامه با اشاره به رویکرد ارتش آمریکا در ائتلاف ضد داعش که مریم منصوری هم عضو آن شده است و همچنین با اشاره به پوشش گسترده حضور وی در عملیات علیه داعش، اعلام کردند: «ملت آمریکا مانند همه ملل منطقه، احترام بسیاری برای مریم منصوری قائل است و حرکت جسورانه وی را ارج می نهد.»

گفتنی است فشارها علیه مریم منصوری به اندازه ای بود که حتی خانواده وی نیز عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش را محکوم کرده و رفتار فرزندشان را نادرست خوانند. با این حال، مریم منصوری ترجیح داده در برابر این فضاسازی ها سکوت کند.

گرک گاتفیلد (Greg Gutfeld)، با تمسخر موقعیت زنان در کشورهای عربی طی یک برنامه زنده، فضایی را به وجود آورد که برخی مخاطبان تماس گرفته و جوک های زننده جنسی در مورد مریم منصوری بیان می کردند!

تا این لحظه، این مجری و شبکه فاکس نیوز حاضر به عذرخواهی نشده اند.

آ

سعید جلیلی :۱۷۸ کیلو اورانیوم مفقود شده در آمریکا کجاست

رجانیوز گزارش داد سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» در هتل لاله تهران،گفت:جمهوری اسلامی ایران عضو NPT است و سلاح هسته ای را نامشروع و ناکارآمد می داند. قائل به شعار « سلاح هسته ای یرای هیچ کس و انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه» است. به عنوان عضو NPT بیشترین همکاری را با آژانس داشته است و آژانس بارها اعلام کرده است که هیچ انحرافی از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای نداشته است. تاسیسات هسته ای ایران زیر نظر دوربین ها و بازرسان آژانس قرار دارد. نظام سلطه و فریب به سرکردگی رژیم آمریکا بیش از ده سال است سعی دارد به افکار عمومی دنیا و به خصوص مردم امریکا درباره فعالیت ها القاء نگرانی نماید و بدون هیچ دلیلی و به بهانه های واهی کارکردن تعدادی سانتریفیوژ زیر نظر آژانس برای مصارف صلح آمیز هسته ای را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی وانمود کند.

جلیلی ادامه داد: این درحالی است که آمریکا جدا از نگهداشت زرادخانه های هسته ای و ساخت و آزمایش نسل های جدید سلاح های هسته ای که خطری برای امنیت جهانی و مردم امریکاست، چند دهه است به شهادت اسناد اداری خود امریکا 178 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا در دورن خاک امریکا گم شده است اما نه تنها قطعنامه ای صادر نمی شود، حتی جان شهروندان امریکایی نیز در این باره چنان بی اهمیت است که این خبر علی رغم غیر قابل انکار بودن آن به شدت بایکوت می شود.

وی در ادمه تاکید کرد: چطور دولت امریکا برای وجود مواد غنی شده زیر نظر آژانس و برای مصارف صلح آمیز اظهار نگرانی می کند اما برای مفقود شدن 178 کیلوگرم اورانیوم غنی شده آن هم در داخل خاک امریکا که جان و امنیت شهروندان امریکایی را تهدید می کند برای چند دهه سکوت نموده و این خبر بایکوت می شود. این مثال و صدها مثال مشابه نشان می دهد قدرت های استکباری نه تنها حقوق سایر ملت ها بلکه حقوق و امنیت ملت خود را نیز نادید می گیرند. آنچه امروز توسط قدرت های استکباری دنبال می شود صرفا منافع عده ای اندک و صاحبان کلوپ های ثروت و قدرت است.

بیوه زنی که آموزش انتحار می دهد

جهان نیوزگزارش داد که فرمانده آموزش‌های انتحاری در داعش یک زن انگلیسی است که پدرش از افسران ارتش این کشور بود.

سامانتا لوئیس لوثویت «Samantha Louise Lewthwaite» نقش مهمی در تبلیغات داعش در اینترنت دارد و سه سال است شوهر خود را از دست داده در حملات تروریستی کنیا نقش فعالی ایفا کرده است.

سامانتا با توجه به تجربه‌های زیادی که در زمینه آموزش انتحاری و انجام عملیات‌های تروریستی دارد تبدیل به یکی از فرماندهان برجسته داعش شده است.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند انتشار ویدیو بریدن سر خبرنگار انگلیسی توسط سامانتا انجام شد.علاوه بر کنیا کشورهایی چون انگلیس و آمریکا نیز نام سامانتا را به لیست سیاه خود اضافه کرده‌ و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

رسانه‌های پاکستانی خبرهای مربوط به سامانتا را با عنوان گوری (آموزش دهنده انتحاری سفید پوست) منتشر می‌کنند.گوری یک کلمه پنجابی است و در اصطلاح لغوی به معنای سفید و در اصل به معنای سفید خیره‌کننده می‌باشد.از وی به عنوان «بیوه سفید» نیز در رسانه‌ها و نشریات یاد می‌شود.

زنان اروپایی برای ازدواج به سوریه می روند

روزنامه گاردین، با انتشار گزارشی، به بررسی انگیزه های برای پیوستن به گروه های تکفیری در سوریه پرداخت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "هاریت شروود" در گزارشی در روزنامه گاردین درباره جهاد نکاح در سوریه، نوشت: ازدواج، انگیزه ای است که صدها تن از دختران غربی را به پیوستن به مبارزان بر می انگیزد. بسیاری از دختران چهارده یا پانزده ساله، به سوریه سفر می کنند تا با عناصر تکفیری ازدواج کنند و از آن ها فرزند به دنیا بیاورند؛ و به جامعه ای جنگجو ملحق شوند. این در حالی است که برخی از این دختران، ترجیح می دهند سلاح به دست گرفته و در جنگ هم شرکت کنند.

به نوشته شروود، پایگاه های اجتماعی، مهم ترین ابزار برای جلب این دخترها به شمار می روند.

10 درصد از زنان و دخترانی که اروپا را ترک می کنند، در پی پیوستن به جنگجویان تکفیری هستند. در این میان، زنان و دختران فرانسوی در درجه نخست هستند چرا که 25 درصد از زنانی که برای پیوستن به گروه های تکفیری اروپا را ترک کرده اند، تبعه فرانسه هستند. شروود، همچنین از وجود 60 دختر فرانسوی خبر داده است که در فکر پیوستن به گروه های تکفیری هستند.

"لوئیس کابرلولی" رئیس آژانس امنیت فرانسه، بر این باور است که اکثر زنانی که خانه های خود در اروپا را برای یاری تکفیری ها رها می کنند، به یاری (برادران جهادگر) می اندیشند و به فکر بچه دار شدن هستند.

نویسنده این مقاله می گوید: بر اساس اعلام "برنارد کازنوو" وزیر کشور فرانسه دستکم 5 نفر عضو یک گروهک در فرانسه دستگیر شده اند، که در جهت جلب دختران فرانسوی برای ازدواج با تکفیری ها فعالیت می کردند.

شروود در گزارش خود آورده است که به باور کارشناسان انگلیسی در امور تروریسم، تاکنون 50 زن و دختر انگلیسی به داعش پیوسته اند و 10 درصد از آن ها برای جنگ به سوریه رفته اند و در شهر الرقه که به عنوان آشیانه داعش به شمار می رود، مستقر شده اند.

زهره و سلما حلانه، دوقلویی 16 ساله هستند، که از سومالی، به انگلیس پناهنده شده بودند؛ اما در ماه جولای، نیمه شب منزل خود را در منچستر ترک کردند و بدون اطلاع والدینشان، به برادرشان در سوریه ملحق شدند.

به نوشتۀ پایگاه های اجتماعی، این دو دختر با دو تن از جنگجویان داعش ازدواج کردند. زهره، عکسی خود را بر روی پایگاه های اجتماعی در حالی منتشر کرده است که برقع به سر دارد و در دستش تیرباری اتوماتیک است و پشت سرش نیز پرچم داعش به چشم می خورد.

پژوهشگران مرکز بین المللی مطالعات رادیکالی در دانشگاه کینگز کالج، به این نتیجه رسیده اند که سن دخترانی که به تکفیری ها در سوریه ملحق می شوند، بین 16 تا 24 سال است. اکثر این دختران، فارغ التحصیلانی هستند که در خانواده هایی مرفه بوده اند و همه امکانات آسایش و رسیدگی را در اختیار داشته اند.

کافی‌شاپ‌ داعش‌ نزدیک‌ منزل اوباما

دو تبعه مصری مقیم آمریکا کافی شاپی را نزدیک منزل رئیس جمهور این کشور افتتاح کردند که نام آن شبیه به گروه تروریستی داعش است.

به گزارش جهان به نقل از العالم، "رضا لبیب " و " میشل جاد الله " اتباع مسیحیِ مصریِ مقیم نیویورک کافی شاپ خود را در چند متری منزل باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک افتتاح و نام " ایسیس ISIS" را که نام یکی از الهه های مصر است ، برای آن انتخاب کرده اند.

ولی مساله قابل توجه این است که کلمه ISIS مخفف انگلیسی نام گروه تروریستی داعش است.نام این کافی شاپ باعث نگرانی و وحشت رهگذران شده است، هر چند تصویر این الهه کنار نامش ترسیم شده است و دیده می شود.

صاحبان این کافی شاپ اعلام کرده اند که قصد دارند نام آن را تغییر دهند ولی پرداخت هزینه ۸ هزار دلاری این کار در توانشان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
۰
۰
از نظر آنها زن فقط یك ابزار برای ارضای امیال نفسانی است . بنابراین نتوانسته تحمل كند كه یك زن خلبان دور از دسترس او بتواند كارهای مهمتری انجام دهد . از نظر او زن فقط باید مدل لباس و آرایشگر و مجری تلوزیونی با لباس های نا مناسب باشد تا او بتواند استفاده ابزاری از زن داشته باشد. با این حرفها فقط خودش را خراب كرده است . سكوت این خانم از هر گونه سیلی و مقابله به مثلی كوبنده تر است . آفرین.

نیازمندی ها