یگان ویژه ارتش عراق به منزل یکی از اعضای ارشد داعش حمله کرد که طی آن، اسناد مهمی در رابطه با اقدامات آینده این گروه تروریستی کشف شد. این اسناد نوشته «عبدالله احمد المشهدانی» یکی از شش عضو کابینه سری جنگ داعش است. شایان ذکر است که این اسناد دارای ۷۰ بند بوده و صحت آن به تایید مقامات امنیتی غربی رسیده است.
کد خبر: ۷۲۵۲۵۱
برنامه داعش برای دستیابی به اسرار هسته ای ایران

به گزارش سایت الف، در این سند آمده است: باید چاه‌های نفت را به عنوان رشوه به پوتین بدهیم تا اطلاعات هسته‌ای ایران را دراختیار ما بگذارد و کانال آبی را هم از میان امارات بکشیم. روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن در این باره نوشت: با نگاه به این برنامه هفتاد بندی در می‌یابیم که عمده تمرکز و توجه راهبردی آن، تضعیف شیعیان در جهان عرب به طور عام، و ایران به عنوان مرکز شیعیان به طور خاص می‌باشد. یکی از بندهای این برنامه آن است که در ازای دسترسی روسیه به میادین نفتی استان الانبار عراق، این کشور روابط خود با ایران را قطع کرده و اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار داعش قرار دهد.

بر اساس آنچه که در این اسناد آمده، این رشوه همچنین باید روسیه را متقاعد کند که دست از حمایت بشار اسد بردارد و به کشورهای سنی حوزه خلیج فارس برای مبارزه با ایران و سوریه بپیوندد. یک منبع امنیتی که در جریان این سند قرار دارد اظهار داشت: این روزها هیچ چیز در رابطه با این گروه و آرزوهای دور و دراز برای دولت‌های غربی عجیب به نظر نمی‌رسد.

در بخش دیگری از این برنامه آمده است که باید صنعت خاویار ایران را نیز که یک سرمایه ملی محسوب می‌شود تضعیف کرد و همچنین با پر کردن بازار از فرش‌های افغانی صنعت فرش ایران را فلج کرد. بر اساس این گزارش، داعش برای تبدیل شدن به قدرت دریایی منطقه با احداث پایگاه‌هایی در یمن و جزایر کومور برنامه‌ریزی کرده است.

کوبانی؛معیار صداقت ائتلاف آمریکایی

در حالی که تردیدهای جدی نسبت به انگیزه واقعی ائتلاف ضد داعش از مداخله نظامی در منطقه وجود دارد، تلاش داعش برای تصرف کوبانی می‌تواند آزمونی برای تعیین صداقت طرف آمریکایی باشد.

به گزارش تسنیم؛ روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان با اشاره به حملات داعش به شهر کردنشین عین عرب ( کوبانی) در بخش‌ شمالی سوریه نوشت: تحولاتی که در این شهر اتفاق می‌افتد، تا حد زیادی میزان صحت یا دروغ بودن ادعاهای ائتلاف ضد داعش به ریاست آمریکا را نشان خواهد داد.

آمریکایی ها چندی پیش نیز چطور در آستانه ورود تروریست های داعش به شهر اربیل خیلی زود وارد عمل شدند. در حمله به منطقه کوهستانی سنجار نیز که طوایف ایزدی در آنجا ساکن هستند، همین اتفاق افتاد.حال چرا این ائتلاف منطقه راهبردی عین عرب را نجات نمی دهد.

الجمهوریه به نقل از یک شخصیت عربی در مورد احتمالات و انگیزه های ائتلاف آمریکایی در سستی در حمله به مراکز داعش نوشت:- اولین احتمال این است که آمریکا به دنبال ادب کردن حزب چپ گرای اتحادیه دموکراتیک کردستان است که همواره حضور در چارچوب مخالفان خارجی سوریه را رد کرده است.

احتمال دوم در عدم ورود ائتلاف ضد داعش در کمک به مردم این شهر این است که واشنگتن می خواهد از حمله داعش به کوبانی به عنوان برگه ای برای مذاکره با دولت ترکیه استفاده کند. به این ترتیب اگر دولت ترکیه با درخواست های آمریکا موافقت نکند، واشنگتن نیز مخالفتی با افتادن این شهر به دست داعش نخواهد داشت، در این صورت بخش وسیعی از مرزهای بین سوریه و ترکیه در اختیار داعش قرار می گیرد .

سومین احتمال این است که دولت آمریکا بین مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که معروف به رویکردهای راست گرایی و ارتباط با غرب است و حزب اتحادیه کردستان در سوریه که مستقل از بارزانی است، تفاوت قائل است. این در حالی است که این حزب به همراه حزب کارگران کردستان در ترکیه محبوبیت مردمی گسترده ای در کردستان عراق دارد.

این مقام عربی در عین حال گفت که هیچ کدام از این احتمالها دلیلی نمی شود که آمریکا از مسئولیت خود در قبال سقوط کوبانی شانه خالی کند، بویژه اینکه در صورت سقوط این شهر داعش جنایت های زیادی بر ضد مردم آن انجام خواهد داد. در نتیجه سکوت آمریکا و ائتلاف ضد داعش در مورد این شهر افکار عمومی عربی و کردی و بین‌المللی پوشالی بودن ادعاهای ائتلاف منطقه ای و جهانی در جای از اقلیت های دینی در منطقه را متوجه خواهند شد.

حال باید دید اهالی منطقه از عرب و کرد و ایرانی و ترک تا چه حد به خطرناک بودن پروژه جدید آمریکا در جنگ جدید علیه منطقه پی می‌ برند؟ جنگی که با گوشت و خون و اموال و منابع خود این کشورها و البته در راستای منافع آمریکا دنبال می شود.

نجات معجزه آسای امام جمعه اهل سنت از دست داعش

امام جمعه مسجد اموی سوریه و از مخالفان داعش، پس از ربایش توسط تروریستهای داعش، به طرز معجزه آسایی نجات یافت.

به گزارش جهان،وی که «مأمون رحمه» نام دارد، از ائمه جمعه اهل سنت در سوریه است و در نماز جمعه ها علیه داعش صحبت می کرده و اقدامات آنان را خلاف اسلام معرفی کرده است. این فرد بارها از سوی داعشی ها تهدید شده بود. داعش در آخرین اقدام وی را ربوده و در مسیر انتقال به زادگاهش شکنجه می دهند.

در نهایت از وی می خواهند که با داعش همکاری کرده و با آنان بیعت کند، مأمون رحمه نیز می گوید: «من مشروط بیعت می کنم، مشروط به این که از آموزه های نبی اکرم اسلام(ص) که رحمه للعالمین است تبعیت کنید.» اما داعشی ها گوش او را می برند و به کتف، پا و فک این امام جمعه سه گلوله شلیک کرده و او را در جاده رها می کنند. با این حال ایشان توسط مردم بومی منطقه نجات پیدا می کند. حال وی رو به بهبودی است و مجددا علیه داعش فعال شده است.

واکنش آمریکا به آزادی همسر جیسون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شب گذشته خود در واکنش به آزادی همسر جیسون گفت: طمئنا ما از آزادی یگانه صالحی ،همسر ایرانی جیسون رضائیان شهروند آمریکایی بازداشت شده استقبال می کنیم.

به گزارش مثلث آنلاین، خبرنگاری پرسید ایران همسر گزارشگر واشنگتن پست را آزاد کرده است.واکنش شما چیست؟آیا این نشانه خوبی است و آیا شواهدی دارید که نشان دهد این کشور جیسون رضائیان نیز آزاد خواهد شد؟

"جن ساکی" گفت: من پیش بینی های دیگری ندارم تا به شما بگویم.ما همچنان از دولت ایران می خواهیم فورا همه شهروندان بازداشت شده آمریکایی در ایران از جمله امیر حکمتی و سعید عابدینی را آزاد کند. تاکید ما انجام همه تلاشهای ممکن برای بازگشت آنها است اما من متاسفانه اطلاعات جدیدی ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها