پنج روز پس از سخنان حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت از نطق رئیس‌جمهور کشورمان، نظام ایران را خطرناک‌ترین نظام در جهان دانست و تاکید کرد ایران موفق شده انقلاب خود را صادر کند و از این‌که دولت‌های غربی درگیر داعش شده‌اند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۲۳۲۴۶

صحبت‌های نتانیاهو چنان با عصبانیت همراه بود که اشتباهات لفظی متعددی داشت و به همین دلیل در بخشی از سخنانش به اشتباه، از واژه آوارگان (refugees) بجای سانتریفیوژ (centrifuges) استفاده کرد و در بخشی دیگر از نطق خود، برای اثبات این ادعا که راکت‌اندازهای حماس در محل‌های مسکونی قرار دارد، عکس را وارونه‌ در دست گرفت!

این اظهارات که نشانگر خشم مقامات رژیم صهیونیستی از موفقیت‌های دیپلماتیک ایران در گشایش روابط بین‌المللی است، با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شد، به‌طوری که حتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: با سخنان نتانیاهو درباره ایران مخالفیم.

نتانیاهو: فریفته ایران نشوید!

به گزارش واحد مرکزی خبر، نتانیاهو در نطق دوشنبه‌شب خود به وقت تهران، بیان کرد: ایران در 35 سال گذشته به صورت مستمر ماموریتی جهانی را که [امام] خمینی ترسیم کرده دنبال کرده و هدف این ماموریت صدور انقلاب به جهان است تا به قول ایرانی‌ها صدای لاااله‌الاالله در همه جهان طنین‌انداز شود. از آن زمان تاکنون ایران همین ماموریت را دنبال می‌کند. وی در ادامه با عصبانیت از سخنان روحانی رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل که مورد توجه جهانیان قرار گرفت، مدعی شد: اقداماتی که ایران انجام می‌دهد فراتر از کشورهای خاورمیانه است. برخی‌ فکر می‌کنند اوضاع ایران تغییر می‌کند و انتخاباتی در این کشور رخ داده و وزیر خارجه ایران از عبارات زیبایی استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد ادبیات مقامات ایرانی تغییر کرده و همچنین برخی فکر می‌کنند ایرانی‌ها از ماموریت جهانی خود در صدور انقلاب منصرف شده‌اند. نتانیاهو گفت: نباید فریفته اظهارات و عبارات زیبای ایران شد و مدعی شد هدف اساسی آنان این است که تحریم‌ها و موانع پیش روی این کشور برای ساخت سلاح هسته‌ای از بین برود. ایران می‌خواهد به توافقی برسد که همه تحریم‌ها را لغو کند.

وی با عصبانیت از روند مذاکرات هسته‌ای، مدعی شد: نظام ایران خطرناک‌ترین نظام در جهان است و اجازه دادن به ایران شدیدترین خطرات را برای ما ایجاد خواهد کرد. باید توان هسته‌ای ایران از بین برود. اگر اجازه بدهیم ایران در آستانه هسته‌ای شدن قرار داشته باشد، به معنای آن است که جنگ را باخته‌ایم.

وی همچنین در شرایطی که سران این رژیم در منظر افکارعمومی متهم به جنایت علیه بشریت هستند، ایران را عامل تحریک تروریسم در جهان دانست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل:‌ اظهارات نتانیاهو مضحک است

در واکنش به این اظهارات نتانیاهو، یک عضو نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در پاسخی که در صحن مجمع عمومی سازمان ملل قرائت شد، گفت: سخنان نخست‌وزیر این رژیم همراه با اتهامات بی‌اساس ضد جمهوری اسلامی ایران و با هدف حمله به دیگران برای توجیه جنایاتی است که اخیرا این رژیم ضدغیرنظامیان فلسطینی انجام داده است.

وی افزود: نتانیاهو مذبوحانه تلاش می‌کند تا برای رسیدن به هدف خود، به ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی متوسل شود. نماینده کشورمان همچنین در این جلسه افزود: بسیار مضحک است رژیمی با این سابقه خشونت، با سیاست‌های آپارتاید و ارتکاب جنایات جنگی که اسناد آن در همه ارگان‌ها و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل موجود است و در حالی‌که کمترین ارزشی را برای قطعنامه‌های سازمان ملل قائل نبوده و هنوز به چندین دهه اشغال سرزمین‌های دیگران ادامه می‌دهد، به خود اجازه می‌دهد تا وقیحانه دیگران را متهم کند. این عضو نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: این رژیم که همگان از سابقه فعالیت‌های تولید و انباشت سلاح‌های اتمی و دیگر سلاح‌های مرگبار ضد انسانی آن آگاهند، دیگران را متهم به تلاش برای دستیابی این نوع سلاح‌ها می‌کند. وی گفت: اظهارات نماینده این رژیم ادامه سیاست کاملا شناخته شده آنان در کارشکنی و تخریب روند مذاکرات جدی جمهوری اسلامی ایران است که در دو سال گذشته صورت گرفته و قطعا هرگونه پیشرفتی در این مذاکرات به پریشانی و اضطراب بیشتر این رژیم خواهد انجامید. وی یادآور شد: بر همین اساس آنچه ما امروز از سخنران جلسه شنیدیم، هیچ چیز بجز مشتی دروغ نبود.

وزارت خارجه آمریکا: با سخنان نتانیاهو درباره ایران مخالفیم

وزارت خارجه آمریکا هم در واکنش به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد که با سخنان بنیامین نتانیاهو درباره ایران مخالفیم.

نتانیاهو در سخنان خود مدعی شده بود که ایران قصد انصراف از سلاح هسته‌ای را ندارد و صرفا در پی خلاص شدن از تحریم‌هاست. با این حال جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه با رد اظهارات نتانیاهو، گفت: می‌توانم به همه اطمینان دهم که توافق با ایران براساس دیپلماسی لبخند یا نتیجه اثرگذاری آن بر ما نخواهد بود، بلکه مبتنی بر حقایق و جزئیات خواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بخش دیگری از ادعاهای نتانیاهو را درباره تلاش ایران برای سلطه بر جهان رد کرد.

تظاهرات یهودیان در اعتراض به سخنان نتانیاهو

همچنین در اعتراض به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، یهودیان در نیویورک تظاهرات کردند و صهیونیسم را خطری برای یهودیان دانستند. به‌گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تظاهرکنندگان یهودی سخنان نتانیاهو را محکوم و اعلام کردند یهودیان بیش از اعراب خطر گفتمان مبتنی بر تنفر را که نتانیاهو حامل آن است، احساس می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها