تفویض اختیارات فرماندهی کل قوا به شهید ولی​ا... فلاحی

در پی عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا به دلیل کارشکنی‌های آشکار او در اداره امور جنگ با دشمن متجاوز بعثی، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی طی حکمی اختیارات جانشینی فرماندهی کل قوا را به سرلشکر فلاحی تفویض کردند.
کد خبر: ۷۲۲۷۳۹
تفویض اختیارات فرماندهی کل قوا به شهید ولی​ا... فلاحی

بسم الله الرحمن الرحیم

تیمسار ولی​ا... فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تا تعیین تکلیف جانشین فرماندهی نیروهای مسلح ستاد مشترک مجاز است با استفاده از اختیارات مقام رهبری، مأموریت‌های محوله را انجام دهد.

روح​ا... الموسوی الخمینی

60/3/21

پیام‌های تبریک و تهنیت متقابل امام خمینی​(ره) و شهید فلاحی به​مناسبت آزاد​سازی شهر نوسود

(ویژه نامه)در پی آزادسازی شهر مرزی نوسود پس از ماه‌ها اشغال از دست عناصر ضد انقلاب داخلی و نیروهای بعثی متجاوز عراقی، شهید سرلشکر فلاحی تلگرام تبریکی به محضر امام خمینی (ره) ارسال داشت. شهید فلاحی در این پیام، رمز این موفقیت را ناشی از اتحاد و همبستگی و همدلی نیروهای زمینی ارتش و ژاندارمری و سپاهیان پاسدار انقلاب اسلامی دانسته است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

پیشگاه مبارک رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمانده کل نیروهای مسلح، امام خمینی ـ مد ظله العالی

نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعت چهار بامداد 17/4/1360 مرکب از نیروی زمینی، ژاندارمری، سپاهیان پاسدار و پشتیبانی بی دریغ ملت مسلمان و متعهد ایران پس از یک رشته نبردهای نزدیک کوهستانی و خیابانی وارد نوسود گردیدند، و نیروی زمینی ارتفاعات مشرف به شهر مرزی نوسود را تصرف و عناصر ژاندارمری و سپاهیان پاسدار وارد شهر گردیدند. هم اکنون عناصر ژاندارمری در پاسگاه‌های ژاندارمری که در داخل شهر نوسود قرار دارند، مستقر و با کمک سپاهیان پاسدار مشغول پاکسازی شهر می‌باشند.

تمام معابر و میدان‌ها حتی خیابان‌های شهر پوشیده از میدان​های مین بوده و آتش شدیدی از سوی ارتش متجاوز عراق و ضد​انقلابیون روی شهر اجرا می‌گردد.

شهر نوسود به وسیله رزمندگان ما آزاد گردیده و پاکسازی همچنان ادامه دارد. لازم به یادآوری است با این که تعداد نیروهای ارتش متجاوز عراق و ضد انقلابیون چند برابر تعداد نیروهای مسلح ما بوده و زمین‌های مسلط را در دست داشته و استحکامات و مواضع و میدان‌های مین وسیع در اطراف و داخل شهر نوسود تهیه کرده بودند، نیروهای مسلح ما با اتکال به خداوند و ملت ایران و امام امت و با اراده آهنین کوهستان‌های میهن اسلامی را باز پس گرفته و موانع را برداشته، میدان‌های مین را با سینه‌هایی مملو از اعتقاد راستین اسلامی و شوقی خدایی و عشقی وافر به مردم و امام شکافتند، و مستحکم​ترین استحکامات را کوبیدند و شهر مرزی نوسود را پس از ماه‌ها اشغال، آزاد کردند. این موفقیت چشمگیر رزمندگان اسلام را حضور ملت کبیر ایران و امام بزرگوارمان تبریک عرض نموده و از پیشگاه خداوند استدعا داریم مجروحان ما را شفا و قربانیان ما در راه نجات میهن اسلامی از ما بپذیرد.

پاسخ امام خمینی (ره) به پیام شهید فلاحی

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران سرتیپ فلاحی

بسم ا... الرحمن الرحیم

تیمسار ولی​ا... فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران

«قاتلوهم یعذبهم ا... بایدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مؤمنین»

آزاد شدن شهر نوسود پس از تصرف ارتفاعات مشرف بر آن به وسیله رزمندگان متعهد و مؤمن و شجاع ارتش و سپاه پاسداران و ژاندارمری و دیگر رزمندگان عزیز خود پیروزی چشمگیری است که تقدیر و تشکر ملت مبارز ایران را برانگیخت.

مراتب تقدیر و تشکر اینجانب را نسبت به تمام مجاهدین اسلام در جبهه‌های جنگ تحمیلی و دفاع از اسلام و میهن عزیز خصوصا فاتحان نوسود ابلاغ نمایید.

والسلام علی عباد ا... الصالحین

روح ا... الموسوی الخمینی

18 تیر

1360

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها