قتل همسر دوم برای ازدواج با همسر سوم

زن همسرکش: مهریه‌ام خون‌بهای همسر شد

مرد متهم به اعدام محکوم شد

قتل به خاطر یک زن دیگر

عامل جنایت سیانوری که گفته می‌شود در آن مرد متهم، به خاطر ازدواج با یک زن دیگر، همسرش را به قتل رسانده و آن را خودکشی جلوه داده بود، پس از برگزاری دادگاه با درخواست خانواده متوفا و رای قضات به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۷۲۲۱۱۹
قتل به خاطر یک زن دیگر

جام جم سرا: شامگاه 20 تیرماه سال 91 مردی آشفته راهی کلانتری 125 اکباتان شد و ادعا کرد همسر 27 ساله‌اش به طرز مرموزی کشته شده است. این مرد به مأموران گفت: ساعت 5:10 شب وقتی از محل کار به خانه رسیدم در کمال ناباوری دیدم که «پریا» روی زمین افتاده است و روی میز کنار پریا یک بطری نوشیدنی بود. گمان کردم همسرم از آن مصرف کرده و بیهوش است اما هر چه صدایش کردم جواب نداد و متوجه شدم همسرم دیگر نفس نمی‌کشد.
این مرد ادامه داد: همسرم قصد خودکشی داشته و به احتمال زیاد به همین دلیل دست به این کار زده است.
با ادعاهای این مرد جوان، تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی به همراه بازپرس جنایی پا به خانه مذکور گذاشتند و همزمان با انتقال جسد پریا به پزشکی قانونی و تأکید بازپرس جنایی برای مشخص شدن علت مرگ، تجسس‌های میدانی از سوی کارآگاهان نیز کلید خورد.
مأموران وقتی به بررسی و جست‌وجو در خانه این زوج جوان پرداختند، در وسایل شخصی تعداد زیادی فیلم‌های جنایی کشف کردند. این در حالی بود که «محمد» روزهای آخر به خانواده همسرش هشدار داده بود که پریا قصد خودکشی دارد. با به دست آمدن این سرنخ‌ها تحقیقات و بررسی از خانواده پریا در دستور کار پلیس قرار گرفت.
پدر پریا در بازجویی‌ها به پلیس گفت: پریا و محمد مدتی با هم اختلاف داشتند و دائم درگیر بودند. حتی روزی محمد به خانه‌مان آمد و گفت که پیش یک فالگیر رفته و آن‌ها گفته‌اند دخترم قصد خودکشی دارد. او به ما هشدار داده بود اگر بلایی سر دخترم بیاید مقصر نیست و من به این حرف‌هایش مشکوک هستم.
کارآگاهان که به شوهر پریا مظنون بودند وقتی در نظریه پزشکی قانونی علت مرگ خوردن سیانور شناخته شد، ردیابی‌های مخابراتی را روی موبایل شوهر قربانی متمرکز کردند و رد پای یک زن به نام «الهام»‌ را به دست آوردند.
الهام پس از دستگیری به کارآگاهان گفت: من و محمد مدت کمی است که با هم آشنا شده‌ایم، او قصد ازدواج با مرا داشت و می‌گفت می‌خواهد از همسرش جدا شود. من نیز نمی‌توانستم با حضور یک زن کنار وی زندگی کنم، به همین خاطر به او یک ماه فرصت دادم تا اگر توانست از همسرش جدا شود. با وی ازدواج کنم. از محمد شنیدم که می‌خواهد به همسرش سم بخوراند و او را بکشد اما من حرف‌هایش را جدی نگرفتم.
با اعترافات این زن، محمد دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: من پریا را نکشتم و نمی‌دانم چرا خودکشی کرده است.
وی افزود: احتمال می‌دهم نوشیدنی‌ای که برای هدیه و سوغاتی یکی از دوستانم خریده بودم و گمان می‌کنم پریا از آن نوشیده آلوده باشد و من بی‌گناهم.
با وجود تناقض‌گویی‌های محمد، بازپرس جنایی تهران با استناد به مدارک و پیامک‌های به دست آمده پیش از حادثه که بین وی و پریا رد و بدل شده بود و اعترافات الهام، محمد را قاتل شناخت و کیفرخواست صادر شد.

در دادگاه

ساعت 10 صبح روز گذشته (5 مهر ماه) جلسه رسیدگی به پرونده قتل زن جوان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» به همراه چهار قاضی مستشار، خانواده قربانی خواستار قصاص قاتل دخترشان و اشد مجازات برای وی شدند.
پدر پریا در جلسه به پنج قاضی جنایی گفت: پریا و محمد با هم کار می‌کردند. وقتی محمد به خواستگاری دخترم آمد با او روراست بودم و به او گفتم که پریا کم شنوا است و وی همه چیز را قبول کرده بود. او می‌گفت من به پریا علاقه‌مندم و به غیر از او با کسی دیگر ازدواج نمی‌کنم. اختلافات دخترم و دامادم زیاد شد. من حتی برای اینکه زندگی‌شان بقا پیدا کند کمک خرج‌شان بودم ولی این مرد به خاطر یک زن دیگر دخترم را به قتل رسانده است و خواستار قصاص وی هستم.
بعد از خواسته‌های این پدر گریان، محمد پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: قبول ندارم که پریا را من کشته‌ام. من راضی به مرگش نبودم و فقط به شوخی به الهام گفته بودم که همسرم را به قتل می‌رسانم. من و پریا با هم مشکل داشتیم و تصمیم گرفته بودیم از هم جدا شویم و بعد از آن قصد داشتم با الهام ازدواج کنم ولی به هیچ عنوان نمی‌خواستم وی را بکشم و من قاتل نیستم.
بنابر این گزارش، پس از اعترافات این مرد پنج قاضی عالی رتبه ویژه قتل برای صدور حکم وارد شور شدند و محمد را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس -اعدام- محکوم کردند. (ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۶
یوسف
United Kingdom
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
واقعا این مرد سزاوار دو بار اعدام است.آخرزن یا مرد بیراهن نیستند كه هر روزعوض بشوند.درثانی تكلیف انهمه علایقی كه بعدا بوجود میایند چه میشود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
۰
۰
ببخشندش چون جوان است
ب ی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
۰
۰
اقامهدی اگه خواهر خودت بود میبخشیدی واسه اینطور ادمها هربلایی سرشون بیاد حقشونه
مرسانا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
مردم خواهشا زود قضاوت نكنید، با خواندن چهار تا خط یك طرفه به قاضی نرید. از خدا میخوام حق به حقدار برسه و مبادا بیگناهی بیدلیل قصاص بشه.
ناشناس
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
خیلی مایلیم كه تكلیف این پرونده روشن شود لطفا اطلاع رسانی كنید
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۰
لطفا نتیجه نهایی را اعلام كنید كه چه شد

نیازمندی ها