جان کری: از کشته شدن فرمانده «خراسان» مطمئن نیستم

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان کشته شدن فرمانده گروه موسوم به «خراسان» (محسن فضلی) گفت که هنوز نمی تواند از چنین نتیجه ای مطمئن باشد.
کد خبر: ۷۲۰۹۵۶
جان کری: از کشته شدن فرمانده «خراسان» مطمئن نیستم

به گزارش جام جم آنلاین، جان کری که با کریستین امانپور مجری سی ان ان سخن می گفت افزود: نمی توانم با اطمینان بگویم که فرمانده گروه خراسان کشته شده است.

کری تصریح کرد: جنگ با داعش تنها به حملات جاری خلاصه نمی شود، قطع شریان پولی تروریست ها و تلاش های مهم برای برگرداندن صلح و ثبات از سوی مسلمانان نیز لازم است.

وی اذعان کرد که این حملات تاکنون تنها توانسته است از پیشروی داعشی ها جلوگیری کند و آمریکا نیاز به زمانی برای هماهنگی های بیشتر منطقه ای در ارتباط با نابودی داعش دارد.

پیشتر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته بود: منابع امنیتی و اطلاعاتی در آمریکا می گویند خراسان حدود یک سال است که در سوریه تشکیل شده و در بدنه آن، افراد مسلح القاعده حضور دارند کسانی که از خاورمیانه و جنوب شرق آسیا و همچنین شمال آفریقا به سوریه آمده اند.

این روزنامه افزود: خراسان بسیار بیشتر از سایر گروه های تروریستی در حال برنامه ریزی برای اجرای عملیات تروریستی در داخل آمریکا و همچنین مؤسسات آمریکایی در خارج از آن است. اعضای این گروه همچنین آموزش به کار گیری مواد منفجره ای را دیده اند که به راحتی قابل کشف نیست.

سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) گفته است که سرکرده سازمان خوراسان فردی به نام محسن فضلی است؛ یکی از نزدیکترین افراد به اسامه بن لادن و دست اندرکار در حملات 11 سپتامبر 2001.

جیمز کلیپر مدیر امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گذشته گفته بود که خوراسان در حال سازماندهی و یارگیری در کشورهای غربی برای اجرای عملیات های تروریستی در آمریکا و اروپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
y
Germany
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
۰
۰
حالا این آموزش به كارگیری مواد منفجره رو كی به اونها داده؟

نیازمندی ها