سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که متهم پرونده نفتی موفق شده بود، در مدت بازداشت از طریق اقدامات ناصحیح، اطلاعاتی را به بیرون زندان منتقل کند، گفت: خوشبختانه پیغام‌های داده شده و واسطه‌ها و افرادی که آنها را دریافت کرده بودند، شناسایی شدند و اکنون برخی در بازداشت به سر می‌برند.
کد خبر: ۷۲۰۲۰۸

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیروز در نشست خبری خود، با بیان این‌که طی روزهای گذشته دو اتفاق جدید در پرونده موسوم به پرونده نفتی افتاده است، افزود: یکی از این اتفاقات این بود که مشخص شد متهم در مقاطعی از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده می‌کرده است.محسنی‌اژه‌ای از بازداشت ده نفر در ارتباط با پرونده مربوط به پرونده نفتی خبر داد و افزود: در روزهای اخیر نیز از برخی افراد و مدیران بعضی بانک‌ها به عنوان مطلع ، تحقیق به عمل آمده که امکان دارد در آینده در صورت مشخص شدن برخی موارد، عنوان مطلع تغییر یابد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که گفته می‌شود دلیل نامه اخیر دستگاه قضایی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر و واتس‌آپ کاهش چشمگیر درآمد مخابرات است، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و همه آحاد جامعه باید از فناوری‌های جدید استفاده کنند، اما اگر سیستم و شبکه‌ای برخلاف مصالح، امنیت، عفت عمومی و مقدسات نظام عمل کند، باید تلاش کنیم تا حد امکان این موضوع برطرف شود و غذای سالم و بهداشتی به دست مردم برسانیم.

محسنی‌اژه‌ای، شبکه‌های اجتماعی را موضوعی دانست که مسئولان تلاش می‌کنند تا مردم بتوانند استفاده مطلوب از این شبکه‌ها داشته باشند و از آن طرف موارد خلاف عفت و امنیت در آنجا نباشد یا به حداقل برسد.سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط در وزارت ارتباطات و فناوری قول داده و گفته‌اند ظرف سه ماه ساز و کارهایی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که محتوای مجرمانه این شبکه‌ها را پالایش می‌کند، یعنی این‌که هم شبکه‌های اجتماعی مسدود نمی‌شود و هم محتوای مجرمانه شناسایی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای افزود: با این‌که شش ماه از قول آنها گذشته است، این کار انجام نشده و آیت‌الله آملی‌لاریجانی نامه‌ای به وزارت ارتباطات نوشته و از آنها خواسته تا سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم را مهیا کنند و محتوای مجرمانه پالایش شود.

تجمع اخیر برخی دراویش مقابل دادستانی تهران پرسش یکی دیگر از خبرنگاران بود که محسنی‌اژه‌ای در این‌باره گفت: در رسانه‌های خارجی این‌گونه تبلیغ شد که تعداد زیادی از تجمع‌کنندگان دستگیر و بازداشت شدند که مطلقا صحت ندارد. سخنگوی قوه قضاییه افزود: روز یکشنبه، تعداد معدودی یک درگیری به وجود آوردند که بازداشت شدند و احتمالا تاکنون آزاد شده‌اند و اگر هم در بازداشت باشند، زیاد طول نمی‌کشد.

معاون اول قوه قضاییه در مورد گشت انصار حزب‌الله نیز گفت: اینها اعلام کرده‌اند که اصلا خلاف قانون عمل نمی‌کنیم و ان‌شاءالله که مشکلی پیش نمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها